Facebook a pierdut atât la nivel de imagine, cât și evaluare pe bursă în scandalul pornit de la Cambridge Analytica. Dezvăluirile au ajuns și la PSD.
Cambridge Analytica e compania care ar fi folosit informații colectate de pe Facebook în campanii electorale. Datele au ajutat compania să livreze reclame fix pe profilul utilizatorilor. Tipul acesta de analizare presupune crearea unor profiluri psihografice. Deși s-a discutat despre acțiunile acestei companii încă de după alegerea lui Donald Trump, subiectul a revenit în actualitate mai puternic acum datorită unei surse din interior. În câteva zile, în acest scandal a ajuns să fie pomenit și PSD.
Rupert Wolfe Murray, consultant britanic, e primul care a menționat PSD în contextul Facebook vs. Cambridge Analytica. El a fost citat de Associated Press că ar fi fost contactat de Mark Turnbull, unul dintre directorii Strategic Communication Laboratories (SCL), compania care controlează Cambridge Analytica. Totodată, Turnbull este omul responsabil de activitățile Cambridge Analytica în zona politică. Murray a fost căutat în 2016 pentru campania electorală din România ca să se implice în stabilirea unor relații cu PSD.
Tunbull i-a schițat, într-un mail, planul: două persoane în echipa de campanie a PSD. Ar fi fost un strateg politic și specialist în comunicare, care să ofere consultanță și asistență în campanie la nivel de branding, mesaje, PR, relații cu presa, dar și prezență în online. Perioada de lucru pentru PSD ar fi fost de două-trei luni.