Cele sapte tablouri furate din Muzeul Kunsthal apartin Fundatiei Triton din Olanda care la randul ei are in spate o familie de magnati din industria transportului maritim, familia Cordia.
Willem Cordia si sotia sa, Marijke van der Laan, sunt doua nume faimoase nu doar in Olanda, ci si in intreaga lume. El a fost initial ofiter de cariera si a lucrat toata viata in domeniul portuar. Cu timpul, a inceput sa faca afaceri in portul Rotterdam. S-a casatorit cu Marijke van der Laan, reprezentanta unei familii care avea deja o traditie in transporturile maritime de tip cargo.
Averea lor a crescut de-a lungul timpului si s-a diversificat, cei doi intrand in afaceri cu petrol si cereale. Si-au cumparat case in Belgia, Olanda si Miami si au inceput sa se ocupe de pasiunile lor: caii si arta. In acest moment, colectia lor figureaza in topul celor mai importunate 200 de colectii din lume. La sfarsitul anului 2011, Willem Cordia a incetat din viata, la 70 de ani, lasand o avere estimata la 330 milioane de euro. Colectia a ramas fundatiei Triton de care se ocupa fiica sa, Marlies Cordia-Roeloffs, si vaduva Marijke van der Laan. Scopul familiei este ca accesul publicului la arta sa fie cat mai larg, motiv pentru care tablourile au circulat in foarte multe muzee, din Japonia pana in Madrid sau Haga. Expozitia din Muzeul Kunsthal, din care au fost furate tablourile „Tête d’Arlequin” de Pablo Picasso, „La Liseuse en Blanc et Jaune” de Henri Matisse, „Waterloo Bridge” „Charing Cross Bridge” de Claude Monet, „Femme devant une fenêtre ouverte, dite la fiancée” de Paul Gauguin, „Autoportrait de Meyer de Haan” şi „Woman with Eyes Closed” de Lucian Freud era deschisa in perioada 16 octombrie 2012– 20 ianuarie 2013.
Gina Artenie