deszapezire

Deszapezirea masinii e o adevarata corvoada, nu insa daca este facuta cu cap. CANCAN.ro iti prezinta sfaturile care iti usureaza munca si iti economisesc timpul!

 

In primul rand pentru operatiunea de deszapezire a autoturismului sau a aleilor din jurul blocului avem nevoie de o lopata. Este indicat ca aceasta sa fie de metal-este mai rezistenta in situatia in care zapada este mai veche si a inghetat, sau chiar si de plastic, daca este afanata si usor de dislocat. Pe langa clasica lopata, mai este nevoie de o racleta, solutie de dezghetat parbrizul/incuietorile...o matura cu coada si manusi groase!

Primul pas este folosirea maturii pentru eliberarea usii soferului, iar o data intrat in habitaclu pornim motorul. Este indicat acest lucru pentru ca de la caldura acestuia se dezgheata mai usor masina iar ca masina sa fie calda in interior trebuie mai intai ca motorul sa se incalzeasca. Dupa aceea se comuta climatizarea pe incalzire (directionand-o spre parbriz) si se porneste dezaburirea.

deszapezire


Pentru a putea sa intri in masina trebuie sa dai mai intai la o parte zapada din dreptul usii soferului si de pe usa cat mai mult posibil (inclusiv de pe imbinarile usii cu caroseria) pentru a evita pe cat posibil caderea zapezii in interiorul autovehiculului. Exista situatii cand portiera soferului poate sa fie blocata din cauza inghetarii chederelor sau chiar a incuietorii. Nu o forta din prima ci incearca sa intri pe o alta usa. Daca reusesti sa pornesti motorul se vor dezgheta mai rapid si celelalte.

Matura cu fire de plastic si racleta

Atentie la uneltele pe care le folosesti cand cureti zapada de pe masina, deoarece unele pot zgaria tabla si geamurile.
Se recomanda folosirea unei maturi (nu din paie) sau a unei perii. Eu personal mai folosesc si stergatorul de geamuri dar cu partea de burete spre caroserie. Totusi am mai vazut persoane care dau zapada jos de pe masina direct cu lopata sau farasul, dar aceasta tehnica “rapida” are riscurile ei!

deszapezire


De ce sa nu dai cu matura clasica de paie? Pai mai toate sunt legate cu sarma si daca ai ghinionul sa fie vreuna iesita in afara si sa dai direct cu ea pe caroserie deja dai in alta problema!
Pentru a incalzi mai repede interiorul mai este bine sa comuti aerisirea pe recirculare, pentru a folosi aerul din masina care devine din ce in ce mai cald.

Dupa ce ai pornit masina, inchide usa si continua curatarea zapezii din jurul si de pe aceasta, in ordinea in care iti este mai usor, cu mentiunea ca daca ai dat la o parte mai intai toata zapada din jurul masinii iar abia apoi o dai si de pe masina, vei face la loc “mizerie” in jur.

Solutii pentru parbrizul inghetat

Dupa ce ai terminat procesul de curatare a zapezii masina ar trebui sa fie deja incalzita iar geamurile sa se dezghete. Pentru a grabi dezghetarea poti folosi un spray special (varianta cea mai rapida) sau chiar lichid de parbriz de iarna. Nu da imediat cu racleta si nu forta stergatoarele pana ce parbrizul nu este dezghetat complet. Putem porni pornesc la drum cu masina daca ne grabim chiar daca parbrizul nu este 100% curat, dar a fost curatat suficient de mult incat sa existe vizibilitate si sa nu punem pe nimeni in pericol. In mers motorul se va incalzi mai repede si va contribui la incalzirea habitaclului. Pentru autovehiculele dotate cu incalzire prin parbriz, aceasta sarcina devine mult mai usoara.

deszapezire

 

Foloseste parasolarele!

Nu astepta sa se incalzeaza aerul din ventilatie inainte de a-l directiona spre parbriz ci lasa-l de la inceput in aceasta pozitie, pentru a incalzi progresiv sticla, altfel risti sa 0 crapi, mai ales daca exista mici fisuri in ea. In plus poti lasa in jos parasolarele (unii recomanda sa fie pozitionate la 90 grade fata de parbriz). Astfel va ramane mai mult aer cald zona parbrizului si se va dezgheta mai repede.

Exista persoane care, din dorinta de a avea o masina perfect curata, curata inclusiv gheata de pe tabla cu racleta sau o lovesc cu pumnul sau alte ustensile pentru a se sparge. Aceasta operatiune este devastatoare pentru vopsea si mai mult ca sigur produce o gramada de zgarieturi fine, care in timp se vor vedea (mai ales pe vopseaua metalizata). Cel mai bine este sa lasi gheata la locul ei pentru ca va cadea singura in mers, datorita incalzirii interiorului si a vibratiilor.

 

deszapezire

Iti recomand sa dai jos si zapada de pe plafonul masinii, oricat de grabit ai fi, deoarece risti ca la un moment dat sa-ti vina toata zapada pe parbriz, la o franare mai brusca, sau poate ajunge pe parbrizul soferului din spatele tau!.

Din nameti se iese cu balans

Nu uita de zapada si gheata de pe faruri si stopuri. Daca zapada se da jos usor, gheata poate fi la fel de anevoioasa ca cea de pe geamuri. Nu forta spargerea ghetii ci porneste farurile pentru a le incalzi si da cu substante degivrante, fie si lichid de parbriz. De asemenea trebuie curatate si numerele de inmatriculare, altfel risti sa fii amendat.

Cand ai masina curata si pleci cu ea prin nameti, poti sa ai surpriza sa nu vrea sa iasa sau sa treaca peste troiene. Poti incerca sa faci balans sau sa o dai mai mult inainte si inapoi pana iese, sau poti sa iei lopata si sa cureti mai bine zapada din calea masinii. De asemenea poti sa presari sare sau nisip pe jos daca este gheata. In cazuri extreme poti folosi si presurile din interior pentru a le pune la rotile motoare, crescand astfel aderenta (dar risti sa nu mai ai ce face cu ele apoi). Pentru a avea aderenta, rotile nu trebuie sa patineze! Astfel ca trebuie sa incerci sa mentii cuplul necesar din ambreiaj si acceleratie, pe cat posibil, fara insa sa se opreasca motorul.


Nu-ti cureti locul de parcare, risti amenzi usturatoare!

Curatarea locului de parcare, in cazul in care este inchiriat de la Primarie, este obligatorie si este prevazuta in obligatiile asumate la momentul inchirierii. In caz contrar, poti fi amendat de Politia Locala, amenzile variind in functie de primaria localitatii sau de sector. In Capitala, de exemplu, amenzile pentru un loc de parcare inchiriat si necuratat pot ajunge si la 500 de lei, in timp ce in Brasov, de exemplu, contraventia este de 250-350 de lei. Mai mult decat atat, daca iti lasi masina nedeszapezita, vecinii vor considera ca nu o folosesti si iti vor pune ei troienele in fata si in spate, si pana la primavara, nu vei mai avea nici o sansa sa iesi. Sa nu uitam ca zapada, o data intarita, e mult mai greu de indepartata, pentru ca se transforma in gheata!


(Gabriel Niculescu)

Citeste despre: deszapezire, cum sa-ti deszapezesti masina, stafuri pentru deszapezire, unele pentru deszapezire, cum sa-to scoti masina din nameti, cum se da la zapada, cum se coate masina din zapada


Share On Facebook