„Ana are mere” şi două probleme de geometrie, printre subiectele evaluării naţionale la matematică

Publicat: 27/06/2013 | 11:46
„Ana are mere” şi două probleme de geometrie, printre subiectele evaluării naţionale la matematică

O problemă de artimetică având cerinţa "câte mere are Ana?", două de geometrie şi desenarea unei piramide s-au numărat printre subiectele probei de matematică pe care au susţinut-o, joi, elevii de clasa a VIII-a, în cadrul evaluării naţionale.

Proba scrisă de matematică a avut trei subiecte, fiecare cu mai multe cerinţe.

La primul subiect, elevii au avut de aflat, printre altele, rezultatul operaţiilor care 4×4+10, cât este numărul „a” dacă a/6=5/2, precum şi perimetrul unui pătrat şi volumul unui cub cu laturi date. La acelaşi subiect, li s-a cerut să interpreteze datele dintr-un tabel cu notele unui examen, informeaza Mediafax.

Subiectul II avut ca primă cerinţă desenarea unei piramide triunghiulare regulate, după care elevii au trebuit să rezolve o problemă de aritmetică: „Ana şi Bogdan au împreună şapte mere, Ana şi Călin au împreună opt mere. Câte mere are Ana, ştiind că toţi trei au împreună 12 mere?”.

Tot la subiectul II, una dintre cerinţe a fost legată de funcţia f(x)= x + 2, la care s-a cerut să se calculeze f(0) + f(-2) şi să se reprezinte grafic funcţia. De asemenea, elevii au avut de demonstrat, pentru o expresie matematică E(x) dată, că E(x)=1 pentru orice număr real în afară de -2 şi 2.

Subiectul III a fost alcătuit din două probleme de geometrie, prima având în ipoteză un dreptunghi cu latura şi diagonala date, iar a doua, un paralelipiped dreptunghic.

Proba de matematică, ultima din cadrul examenului de evaluare naţională, a avut loc în intervalul 9.00-11.00.

Sălile în care se susţine examenul au fost, în prealabil, adaptate astfel încât elevii să fie aşezaţi câte unul în bancă, în ordine alfabetică. Pe uşa fiecărei săli a fost afişată lista nominală cu elevii, dar şi avertismentul prin care se anunţă că este strict interzis accesul cu materiale ajutătoare, mijloace electronice de calcul sau de comunicare.

Evaluarea lucrărilor este făcută de către doi profesori din unitatea respectivă de învăţământ, de regulă unitate şcolară cu personalitate juridică. În cazul în care nu există câte doi profesori la disciplinele la care se susţine evaluarea naţională, va fi solicitat un cadru didactic din cea mai apropiată unitate de învăţământ. Evaluarea lucrărilor se face cu respectarea strictă a baremului unic de evaluare şi de notare, pe baza unui punctaj pe scara 1-100, acordându-se 90 de puncte pentru răspunsurile corecte şi complete şi 10 puncte din oficiu.

După evaluare, fiecare profesor stabileşte nota prin împărţirea la 10 a punctajului obţinut de elev, fără rotunjire şi o trece pe lucrare. În cazul în care diferenţa dintre notele celor doi evaluatori este de cel mult un punct, se calculează şi se trece pe lucrare nota finală, calculată ca medie aritmetică, cu două zecimale, fără rotunjire, a notelor acordate de cei doi profesori evaluatori.

Examenul de evaluare naţională la clasa a VIII-a a început, marţi, cu proba de limba şi literatura română, şi a continuat, miercuri, cu cea la limba şi literatura maternă.

Afişarea primelor rezultate este programată sâmbătă, 29 iuni, până la ora 16.00. În aceeaşi zi, în intervalul 16.00 – 20.00, vor putea fi depuse contestaţiile, care vor fi soluţionate în zilele de 30 iunie, 1 iulie şi 2 iulie. Rezultatele finale, după contestaţii, vor fi afişate în 3 iulie.

Media de admitere în liceu va fi calculată ca medie artimetică dintre media notelor de la evaluare şi media generală a anilor de gimnaziu.

banner

Ionut Chiperi

Citește și...