Facebook a început să evalueze credibilitatea utilizatorilor cu ajutorul unei scale de la 0 la 1, în încercarea de a combate dezinformarea, potrivit directorului de produs al companiei, Tessa Lyons, care este însărcinată cu identificarea persoanelor răuvoitoare, citat de Washington Post.
Compania a dezvoltat acest sistem de evaluare în cadrul eforturilor de combatere a ştirilor false, a spus Lyons într-un interviu.
Compania s-a bazat ca şi alte companii din sectorul tehnologiei pe raportarea de către utilzatori a conţinutului problematic, dar, pe măsură ce Facebook a oferit oamenilor mai multe opţiuni, unii utilizatori au început să raporteze în mod fals că unele informaţii nu sunt adevărate.
“Nu este neobişnuit ca oamenii să ne spună că ceva este fals doar pentru că nu sunt de acord cu premisa unui articol, sau să încerce să atace un anumit publisher”, a explicat Lyons, potrivit news.ro.
Scorul privind credibilitatea utilizatorilor, cuprins între 0 şi 1, nu este conceput ca un indicator absolut al credibilităţii unei persoane şi nu este un scor unic al reputaţiei acordat utilizatorilor. În schimb, acest scor este una dintre metodele de măsurare, între miile de noi indicii de comportament pe care Facebook le ia acum în considerare pentru înţelegerea riscurilor.
Facebook mai monitorizează care utilizatori au tendinţa de a semnala ca problematic conţinutul publicat de alţi utilizatori şi care utilizatori sunt consideraţi credibili de către utilizatori. Nu este clar ce alte criterii măsoară Facebook pentru a stabili scorul unui utilizator, dacă toţi utilizatorii au un scor şi cum este folosit acesta.
Facebook a anunțat că a identificat și a închis mai multe conturi care aveau legături cu Rusia și Iran și erau implicate în comportamente politice menite să inducă în eroare înainte de alegerile intermediare care vor avea loc în noiembrie în Statele Unite, informează Associated Press.
Rețeaua de socializare online a transmis că a șters 652 de pagini, grupuri și conturi care aveau legături cu Rusia și in mod surprinzător cu Iran, pentru „comportament neautentic coordonat” care includea distribuirea de materiale politice.
Compania a intensificat semnificativ încă de anul trecut monitorizarea pe platforma sa, când a recunoscut că agenți ruși au purtat cu succes operațiuni de influență politică pe Facebook, menite să influențeze alegerile prezidențiale din 2016.
Rețeaua socială a spus că nu și-a încheiat analiza materialului și a refuzat să spună cum sau de ce actorii sprijiniți de stat se comportau așa cum au făcut-o. Dar a spus că a informat guvernele Statelor Unite și Regatului Unit, precum și Departamentul de Stat și Trezoreria SUA, din cauza sancțiunilor continue împotriva Iranului.
“Există multe lucruri pe care nu le știm încă”, a declarat Mark Zuckerberg, CEO-ul companiei, într-o scurtă conferință de presă, care a avut loc marți după-amiază.
Facebook a declarat că acțiunile de eliminare a paginilor, grupurilor și conturilor în dimineața zilei de marți au fost rezultatul a patru investigații, trei care implică Iran și una care implică Rusia.