Una dintre cele mai stringente probleme ale Capitalei este aproape rezolvata. Dupa cum ati ghicit este vorba despre locurile de parcare din zona central a orasului, aproape inexistente pana acum. Primarul general Sorin Oprescu a gasit, insa, solutia.
Un oras viu, cum este Bucurestiul, are nevoie de locuri de parcare ca de aer. Primarul general Sorin Oprescu a facut tot posibilul ca zona centrala a Capitalei sa aiba suficiente locuri, astfel nervii soferilor prini in trafic si parcangii ilegali sa dispara cu desavarsire.
Aproape 8.000 de locuri de parcare in inima Bucurestiului
Doctor de meserie, edilul-sef Oprescu a avut grija ca inima orasului sa functioneze bine, fara ca arterele sa fie aglomerate din cauza masinilor parcate aiurea. Astfel, primarul general a reusit sa faca, in parteneriat public-privat, cateva mii de locuri pentru bucuresteni.
“Eu sper ca la anul strazile din centru sa nu mai fie pline de masini parcate, iar pietonii vor avea mai mult spatiu. Ideea este de rezolvare a centrului de aceasta aglomeratie, dar sunt doua dimensiuni: prima de a avea parcarile subterane, la fel cum se intampla si in capitalele de larga respiratie democratica, iar a doua dimensiune, care este mai grea, este vorba de pastrarea unei discipline a automobilistilor”, a explicat Sorin Oprescu, in timp ce vizita noua parcare de sub hotelul Intercontinental.
De altfel, odata cu terminarea acesteia, in aceasta toamna, in inima orasului vom avea la dispozitie 1.000 de locuri la Intercontinental, 425 la Universitate, iar mai jos pre Piata Unirii inca 1070 de locuri, la care se adauga cele peste 4.200 de locuri pe strada.
Parcarea de la Inter va fi conectata cu cea de la Edgar Quinet
De altfel, edilul-sef a mai precizat ca parcarea de la Intercontinental, care va fi la standarde europene, va fi conectata cu cea de la Edgar Quinet printr-un pasaj pietonal. Lucrarile la ultima parcare vor incepe odata cu terminarea lucrului la cea de la Inter, iar bucurestenii vor mai avea astfel la dispozitie in ca 370 de locuri de parcare.
“Nu o sa ne ducem la niste preturi exorbitante. Castigand si parcarea de la Edgar Quinet, reusim ca in zona centrala sa incepem sa conturam o posibilitate de parcare. Parcarea de la Walter Maracineanu, de la Sala Palatului, Charles de Gaulle vor reprezenta un complex de parcari in zonele cu adresabilitate mare. O sa facem in curtea spitalului Coltea inca o parcare, o parte o sa fie pentru medici si o parte pentru public. Va fi o parcare supraterana aici. Dupa care, ssper ca anul acesta, sa putem sa dam o dezlegare si parcarilor dintre blocuri”, a mai precizat Oprescu. Dupa finalizare, parcajul de la Intercontinental se va numi parcarea Teatrului National Bucuresti. In plus, o parcare supraterana va fi amenajata si pe strada Tonitza, care va avea 360 de locuri.
CITESTE SI
Pistele pentru biciclişti propuse de Sorin Oprescu, aprobate de consilierii CGMB la a doua încercare
Bucurestiul, mai tare ca Barcelona la parcari
Centrul Bucurestiului se afla peste media europeana din punctul de vedere al locurilor de parcare din centru. Spre exemplu, Bruxelles are 4.000 de locuri, centrul Barcelonei are 5.200 de locuri, iar Viena – 2.300 de locuri. “In orice caz sunt mai multe locuri pe strada, noi ne ducem spre 8.000 de locuri. Barcelona are vreo 4.500 de locuri de parcare, Parisul se apropie de noi, sa imi fie iertat daca deranjez pe unii ca ne comparam cu Parisul”, a subliniat edilul sef. (A.S.)