Ce trebuie sa stii pentru a controla starile de panica! O boala numita frica

Publicat: 03/06/2012 | 00:00
Frica nu este o simpla emotie. In cazul in care este intensa, aceasta poate provoca multa suferinta in viata cuiva. Primul pas in depasirea fricii il reprezinta ajutorul specializat. Un psihoterapeut te poate ajuta sa intelegi si sa depasesti propria frica apeland la tehnici si exercitii specifice.

Pentru a depasi frica trebuie sa parcurgi cel putin trei etape:1. Recunoasterea situatiilor care declanseaza frica.2. Constientizarea si identificarea modalitatilor prin care aceasta se manifesta.3. Invatarea si folosirea unor tehnici de reducere a fricii si stresului asociat (tehnici de expunere, de relaxare, modalitati specifice de autocontrol etc.)

Toate acestea ajuta oamenii sa se simta din nou confortabili cu ei insisi si suficient de indrazneti pentru a face fata propriilor temeri.Afara e intuneric si esti singur acasa. Incepe sa ploua si vantul bate in rafale. In casa este liniste si brusc auzi un zgomot la usa. Atunci respiratia se accelereaza, inima o ia razna, in timp ce tot corpul se incordeaza. Ai ghicit, este vorba despre frica. Timp de cateva minute, corpul tau a trecut printr-o stare puternica de teama, ca si cum viata ar fi fost amenintata, numai ca pericolul a existat doar in mintea ta.

Frica, o reactie normala de aparare a organismului, poate deveni patologica si, manifestata frecvent, poate lua si forme fizice. Iata ce trebuie sa stii pentru a reusi sa te calmezi.

Ce este teama?Frica este una dintre emotiile cele mai elementare ale omului. Este o reactie naturala, de protectie, care ne ajuta sa recunoastem si sa reactionam prompt la situatiile amenintatoare. Aceasta emotie se manifesta ca o reactie in lant si poate produce atat efecte fiziologice, cat si psihologice. Este declansata de un stimul stresant, cum ar fi o insecta, o arma, o sala plina de oameni care asteapta discursul tau sau un zgomot puternic.

Efectele fizice ale unei boli psihiceCand individul reac

Citește și...