Dezastru total în aproape 300 de magazine Lidl. Comisarii ANPC au făcut o nouă razie, în toată țara, și au descoperit nereguli. De altfel, clienții au fost păcăliți prin metoda „ciupitul la cântar”. Mai multe detalii se regăsesc în text, mai jos.
Comisarii ANPC au făcut razie în 295 de magazine Lidl din țară. Au fost găsite o serie de nereguli, printre acestea numărându-se legume și fructe stricate, dar și condiții de depozitare necorespunzătoare. În cursul zilei de marți, 31 octombrie, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a transmis un comunicat în care au precizat care au fost neregulile descoperite.
Controalele au avut loc la nivelul întregii țări. Comisarii ANPC au verificat 295 de magazine și au aplicat, în total, 757 de amenzi contravenționale. Acestea se ridică la 7,5 milioane de lei. De altfel, s-a dispus oprirea definitivă de la comercializare a produselor neconforme. Se ridică la valoarea de 120.000 de lei.
Totodată, s-a decis oprirea temporarea a prestării serviciilor în 23 de puncte de lucru. În județele Botoșani, Galați și Giurgiu, comisarii ANPC au decis oprirea temporară a patru unități, pe o perioadă de până la 6 luni. În zona București – Ilfov, comisarii au închis temporar, între 6 luni și un an, șapte puncte de lucru. Tot în comunicat se precizează faptul că ANPC a cerut încetarea practicii comerciale incorecte în 43 de unități ale lanțului Lidl.
Vezi și ROMÂNII ÎȘI POT RECUPERA ACUM BANII DE LA ENEL! AMENDĂ URIAȘĂ DIN PARTEA ANPC ȘI RĂSPUNSUL COMPANIEI
De asemenea, Horia Constantinescu, șeful ANPC, a vorbit despre metoda „ciupitul la cântar”. Este o practică regăsită în diverse magazine din țară, arată news.ro: „A devenit o formă de comerţ. Ciudat este că niciodată nu se gândeşte nimeni să adauge un pic, astfel că totdeauna iese în pagubă consumatorul! Dacă ştii că procesul tehnologic scade cantitatea, cum se întâmplă că nimeni nu pune puţin în plus, pentru a preveni scăderea! Lidl este corigent la cântar şi nu numai!”.
Alte nereguli pe care le-au găsit comisarii ANPC în magazinele Lidl din țară:
– legume și fructe stricate;
– produse alimentare cu diferețe de gramaj (nu corespund cu cele care apar pe ambalaje);
– lipsa produsul de referință la raft;
– nu s-au regăsit mențiuni despre data campaniei de reduceri;
– în zona Gastro, pâinea neambalată se afla în lăzi neigienizate din plastic;
– se ofereau spre vânzare alimente în ambalaje depreciate;
– se ofereau spre vânzare fructe și legume care au modificări organoleptice;
– condiții de depozitare necorespunzătoare;
– produse depozitate la temperatură neconformă;
– produse puse în tăvi cu grad avansat de arsură, cu mizerie sau grăsime arsă;
– coșurile de cumpărături nu au fost igienizate corespunzător;
– testere fără etichete (produse cosmetice);
– spații de refrigerare în condiții neigienizate;
– comercializarea unor jucării care nu aveau pe etichete avertismente;
– se ofereau spre vânzare produse alimentare expirate.
Sursă foto: Pexels