Care sunt alimentele bogate în fibre şi de ce este bine să le consumi!

Publicat: 11/06/2016 | 17:58

Fibrele nu se mândresc cu cine ştie ce valoare nutriţională, însă sunt esenţiale pentru o digestie bună. Ele previn constipaţia, scad colesterolul şi sunt recomandate pentru sănătatea intestinelor, în special a colonului.

Iată o listă cu alimente bogate în fibre care vă vor ajuta să slăbiţi.

1. Nucile sunt bogate în fibre insolubile, fitonutrienţi şi antioxidanţi precum: vitamina E şi seleniu. Nu sunt recomandate în cantităţi mari, deoarece au un conţinut caloric ridicat.

2. Broccoli conţine fibre, acid folic, potasiu şi betacaroten. Este important pentru sănătatea femeii, studiile arătând că aceste legume protejează împotriva cancerului la sân. De asemenea, broccoli previne anemia.

3. Fasolea este foarte bogată în fibre vegetale. Ea mai conţine fibre insolubile, calciu, fier şi scade colesterolul.

4. Lintea conţine acid folic şi fibre, ajută la scăderea colesterolului, aduce energie organismului şi este o sursă importantă de proteine.

5. Merele conţin atât fibre solubile cât şi fibre insolubile. Coaja de măr conţine fibre insolubile, iar miezul este bogat în pectină, o fibră solubilă importantă pentru organism.

6. Orezul brun este o sursă bogată de fibre şi este foarte sănătos în alimentaţie. Dacă ţineţi cură de slăbire, consumaţi în loc de pâine, orez brun.

7. Cerealele integrale conţin fibre şi sunt o variantă sănătoasă pentru micul dejun. În combinaţie cu laptele de soia, cerealele integrale ne ajută să fim mai sănătoşi.

8. Avocado este unul dintre cele mai sănătoase fructe, are cel mai mare conţinut de fibre din tot spectrul fructelor. Mai conţine acid folic, vitamina K, vitaminele B3, B6 şi vitamina C, plus acid oleic care ne scade colesterolul.

9. Ţelina nu are multe calorii, însă este bogată în fibre. De asemenea, conţine multe vitamine şi minerale, are proprietăţi diuretice şi scade tensiunea arterială.

10. Sfecla roşie nu are multe calorii, de aceea este excelentă pentru curele de slăbire. Mai mult, conţine fibre solubile şi acid folic, acesta din urmă având rolul de a reduce colesterolul din organism.

 

Răzvan Sava

Citește și...