Comportamentul celor care au luat credite de la banci va fi evaluat de anul viitor pe baza unui scoring. Potrivit Biroului de Credit (supranumit de unii „politia creditelor”), scoringul este un numar care se ataseaza fiecarei persoane, pe baza informatiilor anterioare si a comportamentului sau de plata anterior. Conform Bankingnews, scoringul va arata cate sanse exista ca persoana respectiva sa-si plateasca (sau nu) la timp ratele in viitor. In prezent, Biroul de Credit desfasoara a doua etapa de informare, respectiv primirea si furnizarea de informatii pozitive, referitoare la clientii care nu au intarzieri la plata. Astfel de informatii sunt colectate acum de la 13 banci si o societate de leasing. In prima etapa, bancile au furnizat catre Biroul de Credit doar informatii negative, privind clientii rau-platnici (restantieri la plata ratelor), de la 25 de banci, 6 societati de credit de consum, o societate de asigurari si una de leasing. In aceste conditii exista putine sanse ca un client rau-platnic sa mai poata insela vigilenta ofiterilor de credite ai bancilor. Mai mult, la Biroul de Credit vor incepe sa faca raportari, in curand, si firmele de telefonie mobila si utilitati, tot in scopul stabilirii comportamentului la plata al clientilor bancari. Baza de date a Biroului de Credit cuprinde in prezent 3,3 milioane de persoane, cu informatii pozitive si negative pentru 4,8 milioane de conturi. (A.S.D.)