Acasă » Știri » „Nu am învățat, dar am mers cu tupeu”. Ce a scris acest elev din Bacău, de fapt, la subiectul cu Regele Mihai de la istorie, la Bacalaureat 2025

„Nu am învățat, dar am mers cu tupeu”. Ce a scris acest elev din Bacău, de fapt, la subiectul cu Regele Mihai de la istorie, la Bacalaureat 2025

De: Anca Chihaie 13/06/2025 | 10:37
Nu am învățat, dar am mers cu tupeu. Ce a scris acest elev din Bacău, de fapt, la subiectul cu Regele Mihai de la istorie, la Bacalaureat 2025
Foto: YouTube

Elevii de clasa a XII-a s-au prezentat miercuri în sălile de examen pentru a susține a doua probă scrisă a Bacalaureatului – istoria. Subiectele, publicate ulterior de presă, au acoperit tematici esențiale din evoluția statului român, cu accent pe perioada dintre 1857 și 1918, dar și pe frământările începutului de secol XX. Printre ele, o temă aparte i-a luat prin surprindere pe unii candidați: Regele Mihai și rolul său în istoria modernă a României.

Pentru unii elevi, subiectul a reprezentat un prilej de a-și demonstra cunoștințele acumulate în ani de studiu. Pentru alții însă, a fost momentul în care inspirația, instinctul și, poate, o doză bine calibrată de îndrăzneală au fost puse la treabă.

Ce a scris acest elev din Bacău, de fapt, la subiectul cu Regele Mihai de la istorie

În fiecare an, Bacalaureatul aduce cu sine nu doar emoții și fișe de examen, ci și o mulțime de reacții din partea elevilor care își exprimă trăirile sincer, direct și adesea neașteptat de autentic. 2025 nu a fost o excepție. După proba obligatorie a profilului, reacțiile au început să curgă pe rețelele de socializare, în comentarii, pe grupuri de elevi și în interviurile oferite spontan jurnaliștilor.

Tema despre evoluția statului român în a doua jumătate a secolului al XIX-lea și începutul secolului XX i-a luat prin surprindere pe unii, deși era previzibilă. Subiectul III, care cerea un eseu despre constituirea și consolidarea statului român modern, le-a pus la încercare nu doar memoria, ci și capacitatea de a organiza idei într-un cadru clar, cu puncte precise: acțiuni, măsuri, fapte istorice, argumente.

Un elev din Bacău a ales să abordeze eseul istoric cu o strategie deloc convențională: deși nu studiase în detaliu subiectele, a decis că va completa lucrarea cu ce știa și mai ales cu ce simțea că „s-ar potrivi”. Fără să aibă la îndemână toate datele exacte, a recurs la o logică istorică generală, construind o narațiune coerentă în jurul câtorva repere fundamentale despre statul român și despre momentul istoric reprezentat de domnia Regelui Mihai.

„Am dat astăzi bacul la istorie o fost așa și așa. N-am învățat așa de mult, dar merge. Am scris așa pe instinct. Așa cu tupeu, că altfel nu te descurci în viață. Am scris acolo la subiectul III o pagină. Eu zic că a fost destul de bine, măcar 8 iau. La română a fost chiar ușor, am scris 8 pagini la subiectul III.”, a spus elevul din Bacău.

Foto: Youtube

În fiecare an, examenele naționale scot la iveală nu doar nivelul de pregătire al elevilor, ci și creativitatea și capacitatea lor de a face față unor situații imprevizibile. Iar în cazul acestui elev din Bacău, tupeul s-a dovedit a fi un aliat de nădejde. Poate că nu a fost cea mai academică abordare, dar în mod clar, a fost una memorabilă.

CITEȘTE ȘI: Nici n-au început bine școlile că s-au și închis! DSP a suspendat cursurile

Urmărește Cancan.ro pe Google News
×