Cu banul jos. Drumul de la granita spre Chisinau este plin de „filtre”, de care treci cu atentii de cativa euro Radu Serban O calatorie la estul tarii, in Moldova, te duce cu gandul la perioada comunista din tara noastra. Inca de la granita, desi nu soliciti, ti se dezinfecteaza masina, actiune pentru care trebuie sa platesti. Pe langa taxa locala de trecere a frontierei, mai trebuie sa dai o „atentie” si vamesilor. Ca sa platesti mai putin, iti explica zambitor lucratorul in uniforma. La cativa pasi de vama Albita, un indicator stramb de pe marginea drumului spre Chisinau te avertizeaza ca drumul este in lucru si ca ar trebui ocolit. Sfatuit de localnici, te avanti totusi. Dupa ce treci pe un sector pe care se asfalteaza, urmeaza contactul cu organul de la Circulatie, care cere sever actele. Se calmeaza doar cand scoti suma de 5 euro. Accepta si lei romanesti. Ba chiar iti da rest, daca ai bancnote mai mari. La al doilea filtru, dupa ce platesti din nou, politistul te linisteste ca pana la Chisinau nu te mai amendeaza nimeni, ca „el e seful”.
Intamplarea se repeta la indigo la revenirea in tara. Teoretic se lucreaza, desi este duminica. Lucreaza doar politistii. De aceasta data nu mai scapi doar cu 5 euro. Ba te ameninta chiar cu ridicarea actelor masinii, pentru ca ai numarul autocarului din carton, cel orginal fiind furat in cursul noptii in Capitala. Dupa negocieri in masina politiei, accepta 50 de lei romanesti. Ca sa-ti dea restul la 100, scoate un teanc imens de valute romanesti, moldovenesti, si internationale. Dupa targ, numarul de carton cu carioca din spatele masinii nu mai reprezinta o problema. Carcotasii spun ca un post in politia moldoveneasca ar costa cam 7.000 de euro. Efortul merita, pentru ca investitia se „amortizeaza” repede.