Potentialul portului Constanta e formidabil: ca marime e al doilea din Europa dupa Rotterdam, dar ca activitate este mult in urma altor porturi europene. Capacitatea sa de operare nu e folosita nici la jumatate.
Profitul „e ridicol”, spune primarul Mazare – 8-10 milioane. Infim pentru un adevarat colos, asa cum e Portul Constanta, intins pe 4000 de hectare, practic un oras langa oras. Imaginile din materialul video va vor convinge de valoarea acestei resurse a Romaniei.
Terenul din port este domeniul public al statului si este gestionat de Administratia Porturilor Constanta care il inchiriaza pamantul celor aproape 800 de companii care fac afaceri de miliarde de lei. Si cum Portul Constanta este o mina de aur, nu e de mirare ca se dau lupte pentru controlul sau, lupte ascunse insa de ochii opiniei publice.
„Caracatita din portul Constanta este mai puternica decat orice si reuseste sa stranga tentaculele atat de bine incat nimeni nu poate sa faca nimic”, spune unul dintre cei mai influenti oameni de afaceri din port.
Vezi reportajul de exceptie despre situatia in care se afla acum portul Constanta pe romaniateiubesc.stirileprotv.ro.
„Caracatita din Portul Constanta”. Cum a ajuns inima comertului romanesc jucarie pentru politicieni
Portul Constanta, „un haos total”. Marile companii se gandesc sa se mute la bulgari