Canicula de la sfarsitul saptamanii trecute a crescut vanzarile de apa, sucuri si inghetata fata de sfarsitul saptamanii anterioare, conform Ziarul Financiar.
Boomul din vanzari vine sa spele pierderile din primul trimestru al anului, de 7-10%. „Doar canicula mai poate reanima piata. Sunt scaderi de consum si, in plus, vanzarile in luna mai au fost foarte slabe din cauza ploilor”, spune Vasile Armenean, proprietarul producatorului de inghetata Betty Ice. Acesta crede ca temperaturile maridin weekend au conduscompania la o crestere de 30% a vanzarilor companiei fata de weekendul anterior, 4-6 iunie.
Producatorii de inghetata si de bauturi nonalcoolice spun ca perioadele prelungite de canicula le vor salva businessurile care au scazut vertiginos in 2010.
Companiile producatoare de apa minerala au inregistrat scaderi de 7% la productia de apa minerala, in primul trimestru, raportat la aceeasi perioada din 2009, de 10% in industriaberii si un minus de 7-9% la consumul casnic de sucuri de fructe si bauturi racoritoare carbonatate.
„In zilele din weekendul trecut, vanzarile de sucuri si apa ale European Drinks au crescut cu circa 60% fata de media unei zile normale din an”, spune Adrian Rotar, directorul general al European Drinks.