Acasă » Știri » Misterul din subteran! De ce scârțâie vagoanele în stația de metrou Gara de Nord din București. Ce se ascunde sub platformă

Misterul din subteran! De ce scârțâie vagoanele în stația de metrou Gara de Nord din București. Ce se ascunde sub platformă

De: Alexandru C. 09/12/2019 | 08:33
Misterul din subteran! De ce scârțâie vagoanele în stația de metrou Gara de Nord din București. Ce se ascunde sub platformă
Misterul din subteran! De ce scârțâie vagoanele în stația de metrou Gara de Nord din București.

Octavian Udriște a fost unul dintre cei cinci ingineri desemnați de Nicolae Ceaușescu să realizeze un proiect de mare anvergură la nivelul Capitalei. Metroul bucureștean a devenit realitate, iar stația Gara de Nord ascunde un mister care este, abia acum, devoalat.

Inginerul spune că, inițial, magistrala 1 trebuia să se termine la Gara de Nord, iar de acolo ar fi urmat să pornească o altă magistrală de metrou, spre Basarab – Bulevardul Titulescu – Piața Victoriei – Pantelimon. Însă Nicolae Ceaușescu a fost de altă părere, refuzând să accepte ideea a doua stații suprapuse. Numai că acestea erau deja construite. Astfel, sub stația Gara de Nord există… o groapă umplută cu pământ și încă una, deasupra, ”chinuită”, unde apare o curbă ”aspră”, cu o rază de 90 de metri. Acolo este locul unde vagoanele metroului scârțâie, spune inginerul Udriște.

”Inițial, Magistrala I Republica – Crângași – Gara de Nord trebuia să se termine la Gară și de acolo, să înceapă o magistrală către Basarab, să o ia pe bulevardul Titulescu, să iasă în Piața Victoriei și să se ducă spre Pantelimon. Dar Ceaușescu a spus: ”Cum adică, la Gara de Nord două stații, suprapuse una peste alta?” Dar erau construite, inclusiv tunelul spre Basarab. Când a aflat, s-a opus vehement. ”Nu, tovarăși! Să treacă trenurile, să meargă în continuare , să fie doar o singură stație și să nu se oprească la gară. Eu am fost și cu mașina, și pe jos și se poate!” De aceea, la Gara de Nord, noi avem dedesubt o gară umplută cu pământ și mai este una deasupra chinuită, unde scârție vagoanele pentru că nu am putut construi sub clădiri din cauza unui teren nisipos, a trebuit să facem metroul pe sub strada Polizu și acolo se ia o curbă foarte aspră, cu o rază de 90 metri. Viteza vagoanelor este de 30 km/h pentru că s-a schimbat soluția”, a declarat Udriște, potrivit Hotnews.

Tags:
Urmărește Cancan.ro pe Google News
×