Acasă » Știri » Anunț pentru toți clienții PPC, Hidroelectrica, E.ON sau Engie. Serviciul gratuit oferit de ANRE pentru a face economie la bani

Anunț pentru toți clienții PPC, Hidroelectrica, E.ON sau Engie. Serviciul gratuit oferit de ANRE pentru a face economie la bani

De: Irina Rasoveanu 11/04/2025 | 20:01
Anunț pentru toți clienții PPC, Hidroelectrica, E.ON sau Engie. Serviciul gratuit oferit de ANRE pentru a face economie la bani
Anunț important pentru români!/ Sursa foto: Pixabay

Anunț important pentru români în ceea ce privește energia electrică. Dacă aveți contract cu PPC, Hidroelectrica, E.ON, Engie sau alți furnizori de curent trebuie să știți că a avut loc o schimbare majoră. Oficialii au explicat despre ce este vorba. 

Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a activat pe site-ul oficial un comparator de prețuri cu puțin timp înainte de 1 iulie 2025, atunci când se va încheia perioada de plafonare a tarifelor la curent. Este vorba despre un instrument util pus la dispoziție gratuit pentru consumatorii care au contract cu PPC, Hidroelectrica, E.ON, Engie sau alți furnizori de profil.

Citește și: Singurul electrocasnic care trebuie scos din priză după fiecare utilizare. Majoritatea românilor îl folosesc zilnic

Cum îi ajută instrumentul pe români

Începând cu data de 1 iulie 2025, plafonul impus de stat asupra prețului energiei electrice nu va mai fi valabil. Astfel, prețul actual de 0,68 lei/kWh ar putea crește considerabil. Românii ar urma să scoată din buzunar chiar și 1,5 – 1,6 lei/kWh.

În acest context, Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a venit în sprijinul consumatorilor cu un instrument util. Acesta poate fi găsit pe site-ul oficial al instituției, la secțiunea de comparare a ofertelor.

Românii interesați să îl utilizeze trebuie să introducă informațiile relevante despre consumul propriu și preferințele legate de tipul de ofertă dorit. Pentru o comparație rapidă și generală, pot alege doar județul și data de aplicare a noului contract. Ulterior, vor apăsa butonul „Compară oferte” și vor primi detaliile necesare. Iată ce câmpuri trebuie completate pentru o analiză mai amplă!

  • Tipul clientului: Casnic (pentru consum personal) sau Noncasnic (pentru afaceri)
  • Tensiunea utilizată: Joasă tensiune (pentru casnici); joasă, medie sau înaltă tensiune (pentru noncasnici)
  • Județul în care se află locul de consum
  • Tipul produsului dorit: Preț fix (același tarif pe toată perioada contractului) sau Preț variabil (tarif care poate fluctua)

De asemenea, este important pentru clienți să aleagă tipul de ofertă, care poate concurențială (pentru toți consumatorii), de serviciu universal (pentru consumatori casnici și noncasnici eligibili) sai oricare (pentru a vizualiza toate opțiunile). Prețul poate fi și el de două feluri: nediferențiat (același tarif indiferent de oră) sau diferențiat (prețuri diferite zi/noapte).

Ce anunț a făcut Sebastian Burduja despre plafonarea prețurilor

Sebastian Burduja a declarat că statul își dorește să protejeze românii care fac parte din categoriile vulnerabile și au nevoie de sprijin. Astfel, aceste persoane ar urma să primească vouchere sau carduri de energie.

„Scenariul de bază pe care mergem acum este să îi protejăm pe românii care au cu adevărat nevoie de sprijinul statului printr-un mecanism de tip voucher sau card pentru energie. Prin Ordonanţa 6, cea care a prelungit aceste scheme, Ministerul Muncii şi-a asumat ca, până la 15 iunie, să vină cu această propunere de mecanism şi, practic, să avem o protecţie care cei cu adevărat au o greutate pentru plata facturilor”, a declarat ministrul.

Citește și: Cele 3 electrocasnice care trebuie scoase din priză în timpul furtunilor. Mulți români fac această greșeală

Urmărește Cancan.ro pe Google News
×