Acasă » Știri » De ce sunt oamenii obsedați de Labubu, de fapt. Un psihoterapeut explică ce strategie de marketing există în spatele succesului

De ce sunt oamenii obsedați de Labubu, de fapt. Un psihoterapeut explică ce strategie de marketing există în spatele succesului

De: Anghel Ion 28/06/2025 | 15:56

Păpușile Labubu sunt un fenomen social! Au apărut prima oară în China în urmă cu 10 ani, iar acum au cucerit lumea prin drăgălășenia lor care trasează o linie subțire între frumos și urât.

Monstruleți din pluș cu zâmbete dubioase, Labubu, sunt la mare căutare. Însă, care este succesul din spatele acestor jucării?

De ce sunt oamenii obsedați de Labubu

Un psihoterapeut explică de ce oamenii sunt obsedați de jucărie în acest moment, punând Labubu pe post de breloc la genți sau ghiozdane.

„Popularitatea jucăriilor este determinată de raritatea lor în piață, fiind realizate în seturi de piese unice. Plus o strategie puternică de marketing care exploatează în mod deliberat psihologia comportamentală”, susține Jordan Conrad, psihoterapeut, potrivit The Independent.

Fiecare ediție este lansată în cantități limitate, iar clienții efectiv se luptă pentru achiziționarea unei păpuși.

„Deținerea unui Labubu semnifică apartenența la un grup select și oferă un sentiment de bucurie, conexiune socială, în ciuda lipsei lor de utilitate practică”, explică Conrad.

În pofida acestor aspecte, nimic nu justifică totuși fenomenul care stă în spatele achizițiilor compulsive de Lububu.

Citește și: O mai ai pe acasă? Cât costă în 2025 o păpușă din perioada comunistă?

O jucărie urâtă, dar râvnită

Expertul susține că, în pofida unei utilități practice sau a unei frumuseți ieșite din comun, Lububu este un succes.

„Nu există nimic special la păpușile Labubu. Nimic care să le facă dezirabile sau să le justifice atractivitatea. De fapt, ele își etalează în mod activ cât de inutile și urâte sunt, iar acest lucru le face atât de râvnite. Aceasta este o tehnică subtilă pe care multe afaceri au adoptat-o în strategia lor de marketing: exploatarea psihologiei comportamentale”, subliniază Conrad.

Labubu a explodat în popularitate și datorită creatorilor de conținut de pe TikTok. Mulți oameni care inițial erau sceptici față de aceste jucării au  devenit brusc entuziasmați când au achiziționat prima păpușă. În funcție de dimensiune, se vând cu prețuri cuprinse între 21,99 – 39,99 de dolari americani. Însă, stocurile se epuizează imediat, fapt ce alimentează și mai mult obsesia față de aceste jucării de pluș.

Citește și: Suma COLOSALĂ cu care s-a vândut un Labubu de dimensiuni umane. Puțini părinți și-ar permite aroganța asta

Urmărește Cancan.ro pe Google News
×