Fiica lui Dan Voiculescu, urmărită penal de procurorii DNA! Afla ce s-a intamplat!

Publicat: 11/07/2013 | 12:47

Camelia Voiculescu este urmărită penal în dosarul lui Sorin Alexandrescu, pentru complicitate la şantaj, alături de ea fiind cercetate şi SC Antena TV Group şi SC Intact Publishing SRL, pentru şantaj, anunta DNA.

Procurorii au extins cercetările în dosarul în care directorul general al Antena TV Group, Sorin Alexandrescu, este acuzat de şantaj şi au dispus începerea urmăririi penale pentru Camelia Rodica Voiculescu, în calitate de asociat la SC Antena TV Group SA şi la SC Intact Publishing SRL, pentru complicitate la infracţiunea de şantaj, se arată într-un comunicat de presă al DNA remis, joi, agenţiei MEDIAFAX.

În acelaşi dosar a fost începută urmărirea penală faţă de George Daniel Matiescu, director general al Intact Publishing SRL, pentru complicitate la şantaj.

De asemenea, sunt cercetate SC Antena TV Group SA şi SC Intact Publishing SRL, pentru şantaj, a precizat DNA.

“Din Ordonanţa de extindere a cercetărilor şi începere a urmăririi penale întocmită de procurori a rezultat că există indicii concludente şi temeinice cu privire la participarea altor persoane fizice şi juridice care au comis, sub forma autoratului şi complicităţii, acte materiale specifice infracţiunii reţinute în sarcina inculpatului Alexandrescu George Sorin”, a arătat DNA.

Potrivit actelor întocmite de procurori, în perioada 16 aprilie – 24 mai 2013, Sorin Alexandrescu l-ar fi constrâns pe administratorul RCS&RDS Ioan Bendei să semneze un contract în condiţii prestabilite, impuse directorul general al Antena TV Group, sub ameninţarea că, în caz de refuz, va da în vileag fapte presupus compromiţătoare pentru acesta şi că, în acest scop, va fi realizată o anchetă jurnalistică.

“Pe de altă parte, inculpatul a dispus trimiterea, către partea vătămată şi către alte persoane, a unor adrese de informare emise de către Intact Publishing SRL şi semnate de învinuitul Matiescu George-Daniel, în calitate de director general, prin care, sub pretextul desfăşurării anchetei jurnalistice, se solicitau relaţii privind împrejurarea care făcea obiectul şantajului”, au mai arătat procurorii.

Totodată, pe posturile de televiziune aparţinând Antena TV Group au apărut informaţii cu privire la compania RCS&RDS, al cărei administrator era Ioan bendei, aspect de natură să accentueze convingerea că ar putea fi date publicităţii materialele compromiţătoare.

“Începând cu data de 9 mai 2013, pe două posturi de televiziune din cadrul Antena TV Group a fost difuzat un spot publicitar în cuprinsul căruia se făcea referire la ancheta jurnalistică care ar fi vizat împrejurări presupus compromiţătoare pentru partea vătămată. Cu ocazia mai multor întâlniri, inculpatul Alexandrescu George Sorin i-a reamintit părţii vătămate că singura posibilitate de a evita efectele negative produse de o campanie media privind persoana sa şi, implicit, activitatea pe care o desfăşoară în cadrul companiei este semnarea contractului cu Antena TV Group, în condiţiile impuse”, se mai arată în comunicatul DNA.

Din probatoriul administrat până în prezent a reieşit că Alexandrescu a purtat, în mod constant, discuţii pe marginea întâlnirilor avute cu partea vătămată, atât înainte cât şi după finalizarea acestora, “cu învinuita Voiculescu Camelia-Rodica, reieşind că aceasta din urmă avea cunoştinţă de actele materiale întreprinse de inculpat, sprijinindu-l constant în acest sens”, au mai arătat procurorii.

Învinuiţilor le-au fost aduse la cunoştinţă acuzaţiile, a precizat DNA.

Camelia Voiculescu şi Sorin Alexandrescu au fost, joi, la DNA, aceştia nefăcând nicio declaraţie presei privind prezenţa lor în faţa anchetatorilor anticorupţie.

În momentul în care se afla la DNA, din partea Cameliei Voiculescu, preşedintele Intact Media Group, a fost remis presei un comunicat în care aceasta acuză “lupta politică a regimului Băsescu”.

De asemenea, Camelia Voiculescu arată, în comunicatul citat, că “nu există niciun cap real de acuzare” împotriva sa sau a membrilor familiei sale.

Directorul Antena TV Group, Sorin Alexandrescu, este cercetat în libertate în dosarul în care este acuzat că l-ar fi şantajat pe administratorul RCS&RDS, Ioan Bendei, să semneze un contract de retransmitere prin satelit a programelor Antena TV. Alexandrescu are interdicţie de a părăsi ţara.

Sorin Alexandrescu i-ar fi spus lui Bendei că dacă nu încheie actul va fi făcută o anchetă jurnalistică în care se va arăta că în 2009 a semnat un contract de 3,5 milioane de euro cu firma preşedintelui Ligii Profesioniste de Fotbal, Dumitru Dragomir, pentru ca în schimb să obţină drepturile de transmise a unor meciuri din cadrul Ligii I.

Procurorii au arătat că Sorin Alexandrescu urmărea să-l determine pe Ioan Bendei să semneze un contract de 7,2 milioane de euro anual, pe o perioadă de cinci ani, însă, în final, directorul general al Antena TV Group a fost de acord şi cu un contract de patru milioane de euro pe an pe o perioadă de cinci ani, promiţând în schimb să nu mai publice informaţiile legate de contractul dintre RCS&DS şi firma lui Dumitru Dragomir, SC Bodu SRL.

Alexandrescu şi Bendei s-au întâlnit în 19 aprilie, 22 aprilie, 26 aprilie, 14 şi 16 mai, la fiecare întâlnire, directorul general al Atena TV Group spunându-i administratorului RCS&RDS că, pentru a nu iniţia o campanie mediatică negativă la adresa acestuia, campanie care i-ar afecta viaţa personală şi cariera profesională, ar trebui să accepte semnarea contractului, în numele societăţii pe care o reprezintă.

Din stenogramele interceptărilor telefonice, aflate la dosar, rezultă că Alexandrescu a vorbit despre acest subiect cu Camelia Voiculescu şi Dan Voiculescu.

Sorin Alexandrescu a discutat cu Camelia Rodica Voiculescu despre adresa trimisă lui Bendei, emisă de Intact Publishing, potrivit procesul verbal de redare a înregistrării convorbirii telefonice care a avut loc între cei doi în 26 aprilie. Camelia Voiculescu i-a atras atenţia lui Alexandrescu să aibă grijă: “Super OK! Adică super, mă rog, să vedem! Şi oricum tre’ să ai super grijă, te rog!? Ştii că … Acum mi-a dat şi mie tata grija aia. Să mă suni şi pe mine după aia.”

Prin intermediul posturilor de televiziune şi al publicaţiilor aparţinând trustului de presă Intact Media Group au fost difuzate şi publicate ştiri şi articole cu impact negativ asupra companiei RCS&RDS. În paralel, postul de televiziune “Antena 1” a difuzat, începând din 9 mai (ora 14.35), un material promo cu titlul paralel, postul de televiziune Antena 1 a difuzat, începând din 9 mai (ora 14.35), un material promo cu titlul “Exploziv. Mită în fotbal 3,5 milioane euro via Oradea – Bucureşti. Ancheta jurnalistică în curând”, potrivit procurorilor,s crie Mediafax.ro.

Banner

L.C

Citește și...