Schimbare majoră în Codul Rutier. Toți șoferii trebuie să știe asta

Autor: Cristian Lisandru
Publicat: 17/03/2019 | 10:02

A fost înregistrată o nouă inițiativă legislativă. Aceasta propune un nou tip de pedeapsă pentru șoferii rămași fără permisul auto. Prin această inițiativă, cei care au rămas pietoni ar urma să aibă posibilitatea de a alege… perioada în care nu vor mai conduce, informează capital.ro.

Șoferii cărora le-a fost suspendat permisul auto vor putea conduce în continuare, până la momentul ales de ei, în care vor fi forțați să renunțe temporar la șofat.

Inițiativa stabilește, totuși, și o limitare pentru amânare: șoferii nu vor avea voie să aștepte mai mult de un an.

„Conducătorul auto poate să-și aleagă perioada suspendării, potrivit faptei contravenționale pe care a săvârșit-o, într-o perioadă de 365 de zile de la data săvârșirii faptei contravenționale”, se arată în actul normativ, care susține că prevederile sale „vin în ajutorul șoferilor profesioniști (…) care se aleg cu suspendarea permisului de conducere, iar pentru o încălcare minoră a unei reguli de circulație nu mai pot lucra și rămân «fără pâine»”.

Citește și: COD RUTIER 2019. VESTE URIASĂ PENTRU ŞOFERI, LEGEA A FOST APLICATĂ ILEGAL. CUM POŢI ANULA AMENZILE RUTIERE

Numărul de puncte de penalizare

Codul Rutier prevede o modificare majoră care se referă la numărul de puncte de penalizare de la care șoferii rămân fără permis. Numărul punctelor de penalizare la care polițiștii rețin permisele șoferilor se reduc de la 15 la 12. Astfel, potrivit noilor modificări, se propune suspendarea permisului pentru posesorul cu o vechime mai mică de un an de zile la cumularea a 12 puncte de penalizare, nu 15, ca în cazul celorlalţi şoferi. „Este vital pentru aceştia, care au urmat de puţin timp cursurile teoretice şi practice ale unei şcoli de şoferi, să conştientizeze importanţa celor învăţate şi respectarea regulilor în trafic”, explică iniţiatorul.

Totodată, șoferii pot cere anularea a două puncte de penalizare în urma vizionării unor materiale educative despre urmările grave ale neatenţiei în trafic sau ale unui comportament neadecvat la volan, informează capital.ro.

Votul final va di dat în Camera Deputatilor. Pentru a intra în vigoare, proiectul trebuie promulgat de Președintele României și publicat în Monitorul Oficial.