Scrisoarea ROMÂNIA TV către agenţiile de publicitate: ”Audienţa este principalul argument pentru orice client”

Publicat: 06/02/2017 | 19:06

România TV a trimis o scrisoare către agenţiile de publicitate în urma campaniilor agresive duse împotriva postului. România TV asigură agenţiile că postul respectă toate regulile jurnalismului şi toate reglementările legale din audiovizual, fără a fi în situaţia de a se situa de o parte sau de alta în timpul perioadei de criză pe care o trăim.

Redăm integral scrisoarea:

„Stimate Doamne, stimaţi Domni,

Ne adresăm Domniilor Voastre pentru clarificarea unor aspecte în ceea ce priveşte derularea colaborării noastre. Există voci care, fără să-şi asume direct şi transparent opinia şi decizia, exprimă păreri despre politica editorială a postului de televiziune al cărui spaţiu publicitar îl gestionăm, concluzionând ca aceata politică ar fi în neconcordanţă cu principiile şi valorile promovate de produsele dumneavoastră.

Vă informăm pe această cale că postul de televiziune România TV respectă toate regulile jurnalismului şi toate reglementările legale din audiovizual, fără a fi în situaţia de a se situa de o parte sau de alta în timpul perioadei de criză pe care o trăim.

Nici nu ar putea fi altfel pentru că nimeni nu este deţinătorul adevărului absolut, cu libertate de exprimare într-o societate democratică. Dacă nu ar fi aşa, publicul ar fi primul care ar amenda prin lipsa vizionării programului de televiziune pe care îl reprezentăm. Ori, audienţele măsurate de organismul abilitat confirmă interesul publicului pentru postul nostru de televiziune.


Credem că audienţa este principalul argument pentru orice client de publicitate care doreşte să-şi promoveze serviciile şi produsele pentru un public cât mai larg, aceasta fiind esenţa politicilor comerciale corecte pe care le practicăm şi credem noi că le şi respectăm în România. De asemenea si dumneavoastra, in trecutul apropiat impartaseati aceleasi idei si devize in ceea ce priveste politica comerciala.

In contextul actual, credem că este necesar să vă reamintim că publicitatea comercială nu are nicio legătura cu politica sau dezbaterea politică, nu înseamnă că prezenţa break-urilor de publicitate în cadrul programelor unui post de ştiri, aşa cum este şi România TV, implică în vreun fel clienţii de publicitate pentru vreun partid sau om politic.

Toate acestea sunt foarte clar reglementate şi respectate şi ne exprimăm dezamăgirea că după o experienţă foarte bună şi reciproc avantajoasă vă însuşiţi dezinformările care circulă în spaţiul public. Vă rugăm să vă întrebaţi dacă nu cumva, în timpul uneia dintre cele mai tumultuoase perioade, nu sunteţi victimele dezinformărilor şi intoxicărilor menite să decredibilizeze postul de ştiri România TV, să destabilizeze activitatea sa până la suprimare.

Nu cumva aceste acţiuni de limitare şi chiar de blocare ale raporturilor comerciale pe care le derulăm de mai bine de cinci ani reprezintă tocmai incalcarea principiilor agreate şi susţinute reciproc până în prezent?!

Noi vă asigurăm de un singur lucru: România TV va continua să îşi îndeplinească cu succes misiunea de ,,câine de pază al democraţiei” întrucât libertatea de exprimare garantată de Constituţie acoperă cel puţin libertatea de a discuta toate chestiunile de interes public fără vreo restricţie sau teamă de pedeapsă.

Şi vă mai asigurăm de ceva:

Noi, România TV, vom aplica practici comerciale corecte, respectându-ne partenerii şi asteptând acelaşi respect din partea dumneavoastră!”.

 

Citește și...