Știrea care a întristat toată România sâmbătă. A murit la doar 27 de ani

Publicat: 16/02/2019 | 13:24

Din păcate, ziua de sâmbătă a adus o nouă veste tragică. La doar 27 de ani, cu toată viața înainte, o femeie din Prahova, a murit din cauza gripei, informează Institutul de Sănătate Publică, precizând că victima nu era vaccinată. 

O femeie în vârsta de 27 de ani, din județul Prahova, confirmată cu virus gripal tip A, a murit joi. Potrivit Institutului de Sănătate Publică, femeia avea condiții medicale preexistente și era nevaccinată.

Numărul deceselor din cauza virusului gripal a ajuns la 128.

Citește și: EPIDEMIE DE GRIPĂ. ÎNCĂ PATRU OAMENI AU MURIT, IAR BILANȚUL DECESELOR CREȘTE ALARMANT

Cum să lupți împotriva răcelilor

”Dacă după două zile de tratament simptomatic, cu respectarea acestor reguli, nu se simte nici o ameliorare, este obligatoriu ca pacientul să se prezinte la medicul de familie sau la cel infecţionist, pentru a vedea dacă este vorba, totuşi, despre un simplu guturai, sau este viroză sau gripă”, spun medicii.

  • 1. Acordaţi-i corpului un minim repaus de la activitatea fizică susţinută. Totuşi, 30 de minute de exerciţii fizice uşoare pot fi utile, punând sângele în mişcare şi ameliorând senzaţia de ameţeală sau slăbiciune.
  • 2. Hidrataţi-vă corespunzător, de preferinţă cu ceai călduţ sau supă de pui. Organismul pierde lichide prin strănut, secreţii nazale, transpiraţia abundentă, aşa că are nevoie de un aport suplimentar de lichide.
  • 3. Mâncaţi alimente uşor de digerat, bogate în vitamine – de genul fructelor, legumelor – dar şi carne, pentru a că asigura aportul necesar de proteine. Sunt recomandate alimente gătite cât mai simplu (sunt de evitat cele industrializate), cu atât mai mult cu cât pofta de mâncare scade în această perioadă.
  • 4. Strănutaţi în batistă sau în şerveţel, nicidecum în palmă, şi schimbaţi-le cât mai des, pentru că sunt pline de microbi. Dacă nu aveţi o batistă sau un şerveţel la îndemână, duceţi cotul la gură când strânutaţi.
  • 5. Spălaţi-vă cât mai des pe mâini, pentru a evita reintroducerea în organism a microbilor eliminaţi deja prin strânut sau tuse.
  • 6. Aerisiţi locul sau camera în care vă petrecţi timpul, pentru a permite aerului încărcat cu microbi să iasă şi pentru a vă asigura oxigenul necesar.
  • 7. Asiguraţi-vă că există cât mai multă lumină naturală în camera în care staţi, pentru a ajuta corpul să producă vitamina D, un stimulator al sistemului imunitar.
  • 8. Faceţi băi călduţe (nu fierbinţi!), pentru a elimina de pe piele toxinele ajunse acolo prin transpiraţie. 9.Evitaţi contacul cu alte persoane bolnave, pentru că există riscul încrucişării virusurilor.
  • 10. Evitaţi locurile supraaglomerate. Pe lângă faptul că puteţi să-i îmbolnăviţi pe alţii, puteţi contacta o nouă boală, sistemul imunitar fiind deja slăbit.