Ruta de tren Gara de Nord – Otopeni a fost inaugurată duminică, 13 decembrie, la orele dimineții. Prima garnitură a plecat, însă, cu o întârziere de aproximativ 20 de minute, din cauza unor probleme. Și la trenul de întoarcere de la Otopeni au fost întârzieri, pentru că la Mogoșoaia a așteptat preț de 15 minute până i s-a dat semnalul de plecare.
Garniturile vor circula din 40 în 40 de minute, iar prețul unui bilet este de 4 lei. CFR Călători va folosi pe această rută cele mai multe trenuri – 42, Regio Călători – 20, în timp ce Transferoviar Călători va pune la dispoziție 10 trenuri. (CITEȘTE ȘI: A FOST SEMNAT CONTRACTUL PENTRU MAGISTRALA DE METROU 1 MAI-AEROPORTUL OTOPENI. CARE ESTE TERMENUL DE FINALIZARE A LUCRĂRILOR)
Linia este prima construcție feroviară din țara noastră de după Revoluție. Sunt aproape 20 de kilometri între Gara de Nord și aeroportul Henri Coandă, distanță care va fi parcursă în aproximativ 20 de minute.
Lucrările la tronsonul care leagă Gara de Nord de aeroport au durat aproape un an, iar construcția a costat 398 de milioane de lei. (NU RATA: NOI PROBLEME LA STAȚIA DE METROU EROILOR 2. LOCUL A FOST INUNDAT DIN CAUZA PLOII. APA A AJUNS PÂNĂ LA LIFTURI)
Potrivit CFR SA, noua linie spre aeroport porneşte din zona de racordare (fosta Haltă Odăile) pe aproximativ 600 de metri, traseul continuă cu o zonă de consolidare, în lungime de 900 de metri, şi un viaduct de 1,52 kilometri, care supratraversează DN1, până la noua staţie de călători, de la Terminalul Sosiri Aeroportul Internaţional ‘Henri Coandă’. Pe întregul traseu a fost montată linia de cale ferată, constructorul executând în prezent ultimele lucrări de buraj şi profilare mecanică.