Anunțul președintelui Klaus Iohannis privind relaxarea restricțiilor după 15 mai i-a făcut pe angajatori să conceapă planul de reorganizare în spațiile de lucru. Birourile trebuie mutate, astfel încât să existe distanța de cel puțin 1,5 metri între angajați. (CITEȘTE ȘI: CE SE ÎNTÂMPLĂ DIN 1 IUNIE ÎN ROMÂNIA! PREȘEDINTELE KLAUS IOHANNIS A ANUNȚAT NOILE RESTRICȚII)
Mai mult, este obligatoriu purtarea măștiii de protecție. (NU RATA: ORDONANȚA MILITARĂ 10 A FOST ANUNȚATĂ DE KLAUS IOHANNIS. CE SE ÎNTÂMPLĂ CU RESTRICȚIILE ROMÂNILOR, ÎNCEPÂND CHIAR DE ASTĂZI)
“Cu siguranţă ele trebuie reorganizate. Poate să existe cumva un glazvant intre persoanele respective, pentru a permite o separare fizică, pentru a creea o barieră fizică în calea microparticulelor respiratorii. Este dificil uneori să menţii masca pe față pe durata exercitării lucrului. Sunt preferate din ce în ce mai mult office-urile individuale, sau cel mult cu două, trei persoane, în care birourile să fie oarecum distanţate între persoane, comunicarea între angajaţi să se facă foarte mult pe partea de online”, a dezvăluit Valeriu Gheroghiță, medic infecţionist militar.
”În departamentul financiar contabil dacă avem 8 oameni, 4 vin la munca în primele 2 săptămâni, 4 în următoarele două săptămâni.Vom avea un birou da, un birou nu”, a spus Iris Matei, General Manager al unei companii din domeniul Farma.
VEZI AICI: KLAUS IOHANNIS A FĂCUT ANUNȚUL! E OFICIAL: GRĂDINIȚELE, ȘCOLILE ȘI FACULTĂȚILE RĂMÂN ÎNCHISE
Altă dilema pentru angajatori? Sistemele de ventilaţie din zonele de birouri. “Se va merge probabil pe sisteme de ventilaţie naturală. Altfel, trebuie găsite alte sisteme de răcire, cu flux laminare astfel încât să nu se creeze acele turbulenţe de aer. Rolul sistemelor de ventilaţie şi de răcire, aici se ridică întrebarea dacă acei curenţi de aer ar putea să ridice particulele de aer depuse pe suprafeţe şi să le aerosolizeze,” a declarant Valeriu Gheorghiță, medic infecţionist militar.
”În afară de covoare îmbibate cu clor la intrare, măşti şi mănuşi o să punem separatoare intre birouri. O să suspendăm deocamdată mâncarea la birou, pentru că atunci când mănânci trebuie să scoţi masca”, spune și Dan Zaharia, managerul unei companii din Iași.
“Eventual, persoanele de acolo pot să iasă de acolo o perioadă, ştiu eu, 10-15 minute până are loc răcirea. Să părăsească biroul şi ulterior să se întoarcă după ce s-a făcut partea de aerisire. Şi eventual în pauze să se facă şi dezinfecţia suprafeţelor”, a conchis Valeriu Gheorghiță.