Au lăsat o doctoriță din Iași, aflată în scaunul cu rotile, să se descurce singură, pe pistă! Ce pățește acum compania aeriană

Publicat: 10/01/2019 | 17:38

Andreea Nechita, o doctoriță din Iași, nu uită ce i s-a întâmplat în urmă cu aproximativ cinci luni! Atunci, lucrătorii de la Blue Air i-au stricat scaunul special cu rotile la cală, în timpul cursei Fiumicino-Iaşi.

Mai mult, în ciuda handicapului ei locomotor, au lăsat-o în mod umilitor să se descurce singură de pe pistă până la ieşire. După incident, reprezentanţii companiei i-au transmis că îi vor fi plătită integral paguba, dar, ulterior, au găsit motive ca acest lucru să nu se întâmple.

Pentru că scaunul nu mai putea fi reparat, doctoriţei ieşene i s-a cerut să aducă o factură proformă (n.r. – o copie a facturii fiscale transmise în avans potenţialului cumpărător) pentru acelaşi model. Când aceasta a prezentat documentul, reprezentanţii companiei i-au spus că pentru a putea fi luată în considerare, ar fi trebuit emisă exact în ziua incidentului din aeroport, scrie.

„Întâi m-au întrebat dacă pot să îl repar, dar le-am spus că nu, pentru că lipseşte o piesă din el, o bară, şi nu se putea. Apoi mi-au sugerat să iau legătura cu cei de unde am cumpărat scaunul şi să fac rost de o factură proformă, în baza căreia îmi vor plăti scaunul. Le-am trimis factura respectivă, doar că ceva mai târziu, când am reuşit să o obţin. Atunci mi-au spus că trebuia emisă în data incidentului, deşi din start nimeni nu a precizat asta, şi noi ne-am înţeles telefonic că va dura până voi aduce factura“, a declarat Andreea Nechita, pentru ziaruldeiasi.ro.

„M-am contrazis cu ei prin e-mailuri şi, la un moment dat, mi-au zis că nu îşi asumă plata unui scaun nou, că pentru a-mi plăti ar trebui să îi implice şi pe cei de la Aerokraft şi să îmi evalueze un preţ al scaunului. Au venit cu variante care să mă deruteze pe moment, şi care să facă totul atât de complicat încât să vreau să renunţ. Cum ar putea să evalueze ei bunul? Compania precizează clar că asigură integritatea bunurilor în perioada călătoriei, şi acesta era un bun“, a adăugat medicul.

Între timp, Andreea Nechita a făcut o reclamaţie la Autoritatea pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), iar în luna septembrie, un răspuns al ANPC îi dădea dreptate, precizând că „lipsa facturii scaunului distrus nu trebuie să fie un element de natură să împiedice operatorul economic să acopere despăgubirea solicitată, din moment ce s-a prezentat factura proformă a unui produs identic. Identitatea dintre cele două produse rezultă conform menţiunilor de pe factura proformă, precum şi cele de pe produsul distrus, prezentat în fotografiile ataşate reclamaţiei, iar această identitate poate fi constatată cu minim de diligenţă din partea companiei aeriene“.

ANPC mai preciza atunci şi că „a reţinut un comportament incorect al operatorului economic faţă de consumator“ şi că va dispune conform legislaţiei în vigoare ca „operatorul să achite suma de 900 de euro, reprezentând despăgubirea“.

Blue Air a contestat decizia, iar din luna octombrie, dosarul se află în atenţia Judecătoriei Iaşi.

Andreea Nechita și-a cumpărat un alt scaun cu rotile, din banii ei, firește. Asta pentru a-și putea continua activitatea de medic la Spitalului „Sfântul Spiridon“ din Iaşi. „La început au avut foarte multă bunăvoinţă, care apoi s-a dispersat treptat, şi acum nu mai ţinem legătura deloc. Între timp, eu am alt căruţ, dar dacă era vorba de un om care nu îşi permitea să şi-l cumpere? Ce făcea? Şi apoi, nu e neapărat vorba doar de suma în sine, ci de faptul că trecem aşa uşor peste o neglijenţă aşa de mare. Ei trag de timp foarte mult, în sensul că, dacă la început m-au trimis la Aerokraft să-mi plătească, să achite povestea, între timp au zis că preiau plata scaunului, iar acum tot ei contestă“, a adăugat Andreea Nechita.

Citește și...