Dacă te-ai întrebat vreodată ce sunt acele cercuri colorate de pe pungile de alimente și ce reprezintă ele, află în următorul articol ca este explicația experților. Puțini știu că anumite ambalaje sunt create individual, iar culorile folosite sunt unice.
Majoritatea ambalajele produselor alimentare conține o mulțime de informații utile (exemplu: date nutriționale și ingrediente), însă există un șir multicolor de cercuri sau pătrate pe care clienții din magazine încă nu le-au descifrat. Dacă te-ai aflat măcar odată în situația în care ai văzut aceste cercuri colorate de pe pungile alimentare și te-ai întrebat care este semnificația lor, află că fiecare culoare are o semnificație, fie că sunt roz, albastre, negre, portocaliu, violet sau verde, fiecare culoare își are rostul ei.
Denumite „blocuri de culori ale imprimantei” sau „patch-uri de control al procesului”, această grilă de palete de culori indică ce nuanțe de cerneală au fost utilizate pentru a produce marca de pe ambalaj sau anumite desene. În cazul în care apar probleme, blocurile de culori permit atât tipografiei umane, cât și celei computerizate să afle dacă o deficiență (sau un surplus) de culoare a cauzat problema. Blocurile de culori sunt de obicei reprezentate sub formă de cercuri pe majoritatea produselor ambalate în pungi și sub formă de pătrate pe produsele ambalate în cutii. Citește și: Cât au ajuns să câștige din reciclarea sticlelor românii fără job: „Ne-am potolit cu furatul”
Cercurile de pe pungile de alimente ajută echipa de tipografi să potrivească și să combine corect culorile în timpul tipăririi ambalajelor în sine, astfel încât numele brandului să fie conform cerințelor producătorilor la nivel mondial. În acest fel, cumpărătorii recunosc brandul preferat – indiferent de orașul, țara sau locul în care se află. Decizia de a include aceste elemente pe pungile de alimente este o opțiune, nu o regulă.
De asemenea, dacă vedeți aceste cercuri colorate, probabil că veți găsi și un simbol care seamănă cu punctul de ochire al unui pistol undeva pe ambalaj. Aceste ”mărci de registru” sunt utilizate pentru a alinia toate culorile imprimate pe ambalaj – încă un instrument util pentru tipografi, dar care nu este de niciun folos pentru consumatori.
„Când ambalajul este tipărit, tehnicienii folosesc cercurile colorate pentru a verifica dacă cerneala este de culoarea și calitatea corectă. Ei compară culoarea cu ambalajele și cutiile tipărite din întreaga lume pentru a asigura consistența culorilor brandului. Cei mai mulți tipografi folosesc doar patru culori: cyan (albastru-verde), galben, magenta și negru. Dar unii tipografi au culori suplimentare, cum ar fi portocaliu, verde și violet. Acest lucru îi ajută să potrivească culori dificile, cum ar fi portocaliul de la Home Depot și violetul de la FedEx. De aceea, s-ar putea să vezi mai multe cercuri tipărite pe unele ambalaje – trebuie să verifice fiecare culoare de cerneală!”, a explicat expertul în tipărire Schiraldi, potrivit Rd.com.