Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) continuă controalele în spațiile de cazare din București. A fost verificat modul în care operatorii economici din industria hotelieră a Capitalei își primesc vizitatorii, în plin sezon de vacanță. Incredibil ce au descoperit inspectorii. Ce amenzi au luat marile firme din București?
Inspectorii ANPC au făcut controale masive în patru dintre cele mai mari hoteluri din București. Aceștia au scos în evidență o mulțime de nereguli și i-au amendat pe operatorii economici din Capitală.
Este vorba despre unele dintre cele mai cunoscute hoteluri, din București, care s-au aflat, în perioada 4-5 iulie 2022, în atenția echipelor Comisariatului pentru Protecția Consumatorilor din Municipiul București (CPCMB): Union, Continental București Nord, Ambasador și Novotel.
ANPC a aplicat în această perioadă amenzi contravenționale în valoare totală de 95.000 lei, cărora li s-au adăugat și măsuri complementare. Mai mult, a fost impusă oprirea temporară a prestării de servicii până la remedierea deficiențelor pentru: 16 camere de la Hotel Continental București Nord (pentru acestea fiind propusă și închiderea temporară pentru o perioadă de până la 6 luni), 35 camere de la Hotel Ambasador, 2 camere de la Hotel Novotel și pentru 3 agregate frigorifice de la Hotel Continental București Nord și Novotel.
”Pentru a avea stele, trebuie să le meriți și să știi să le păstrezi. Dacă nu poți întreține un hotel, nu îl mai ține deschis, doar pentru a încasa. Iar dacă vin bani, nu uita să investești în propria afacere. Mă întreb: și aici am supărat pentru că am venit în control?
Și aici există teorii ale conspirației?”, a declarat Horia Constantinescu, președintele ANPC.
Declarația acestuia vine în urma unui val de critici nefondate, în urma unor controale succesive efectuate la Hotelul Intercontinental, amendat în luna mai cu 100.000 de lei. Controalele au fost succesive, deoarece managerii celui mai cunoscut hotel din București trebuiau să remedieze problemele urgent. Ceea ce nu s-a întâmplat.
Tot de către inspectorii ANPC au fost descoperite următoarele abateri de la lege: utilizarea unor grătare și cuptoare neigienizate corespunzător, utilizarea unor ustensile de bucătărie neprofesionale, cu grad ridicat de uzură, utilizarea unor agregate frigorifice neigienizate corespunzător, cu grătare cu vopsea exfoliată, urme de rugină, chedere depreciate, cu ventilatoare care prezentau depuneri de praf și impurități.
De asemenea, au mai fost identificate folosirea unor produse alimentare fără eticheta cu elemente de identificare și caracterizare, precum și fără data limită de consum, nerespectarea condițiilor de temperatură pentru păstrarea unor preparate, depozitare în condiții necorespunzătoare a unor produse alimentare, folosirea unor materii prime cu etichete greu lizibile.
Unele spații de cazare nu arătau prea bine, lucru care nu a fost trecut cu vederea de inspectorii de la Protecția Consumatorului.
VEZI ȘI: INSPECTORII ANPC AU LOVIT DIN NOU. 10 MAGAZINE DIN MALL BĂNEASA AU FOST ÎNCHISE
Astfel, printre neregulile sancționate se numără: folosirea unor camere neigienizate, cu condiții igienico-santiare precare, cu protecții de saltea rupte, cu fire de păr, saltele și pilote pătate, perdele arse, rugină în băi, mochetă pătată, peticită, atât în camera, cât și pe holuri, depuneri de praf sau lipsa plaselor împotriva insectelor, la ferestre.