Vara lui 2025 aduce nu doar temperaturi ridicate și aglomerație în stațiunile de pe litoral, ci și un fenomen neașteptat în marile supermarketuri din Capitală: prețuri exorbitante pentru un produs tradițional și aparent banal: porumbul dulce.
În plin sezon cald, porumbul dulce este una dintre cele mai căutate gustări – fie că e preparat clasic, fiert și servit cu sare, fie copt pe grătar în aer liber. Popularitatea sa, asociată cu vacanțele la bunici, zilele de plajă sau simple ieșiri în parc, îl face un simbol al verii românești. Cu toate acestea, în 2025, el pare să fi urcat pe un podium nedorit: acela al produselor alimentare care devin tot mai inaccesibile.
Situația a fost remarcată de tot mai mulți consumatori care, surprinși de prețul ridicat, au început să discute intens pe rețelele sociale despre această scumpire bruscă. Nu este vorba despre porumb fiert gata ambalat sau un sortiment exotic importat din cine știe ce colț al lumii, ci despre porumb dulce crud, destinat gătitului acasă. Cumpărătorii se declară contrariați de faptul că un produs considerat ieftin și accesibil pentru majoritatea românilor a devenit, peste noapte, un mic lux alimentar.
Dacă în anii trecuți, clienții erau obișnuiți să cumpere 3-4 știuleți de porumb cu doar câțiva lei, anul acesta lucrurile stau cu totul altfel. În prezent, o singură bucată de porumb dulce se vinde cu nu mai puțin de 4.99 lei, iar prețul per kilogram a atins deja pragul de aproape 20 de lei în unele magazine.
„1 euro…așa o fi și în Italia,Spania,Franța…????”, „La mare 2 euro,asa ca…”, „inseamna ca exista cerere..si unii dau cat nu face …”, sunt câteva dintre comentariile internauților.

Lipsa unei etichete clare privind țara de origine alimentează și mai mult nemulțumirea clienților. În multe cazuri, porumbii comercializați individual sau în pungi preambalate nu indică dacă sunt de proveniență locală sau importați. Acest lucru ridică semne de întrebare nu doar despre preț, ci și despre calitatea produsului, condițiile de transport și impactul asupra producătorilor autohtoni.
În lipsa unei explicații oficiale privind creșterea prețurilor, consumatorii își formulează propriile ipoteze. Se vorbește despre recolte mai slabe, costuri de transport în creștere, importuri costisitoare sau pur și simplu o majorare a prețurilor „la raft” dictată de dorința retailerilor de a profita de cererea sezonieră. Indiferent de cauze, efectul este același: cumpărătorii își reevaluează prioritățile, iar porumbul dulce, odinioară considerat o gustare de masă, ajunge pe lista produselor cumpărate mai rar sau în cantități reduse.
Citește și: UNDE SE VA DESCHIDE WENDY’S ÎN ROMÂNIA? CELEBRUL FAST FOOD AMERICAN A AJUNS ȘI LA NOI