Acasă » Știri » De ce sunt revoltați angajații de la McDonald’s. Ce le fac clienții care le trec pragul pentru un burger

De ce sunt revoltați angajații de la McDonald’s. Ce le fac clienții care le trec pragul pentru un burger

De: Anca Chihaie 22/04/2025 | 17:36
De ce sunt revoltați angajații de la McDonald’s. Ce le fac clienții care le trec pragul pentru un burger
sursă foto: Pixabay

Industria fast-food-ului, recunoscută pentru ritmul alert și volumul mare de interacțiuni cu publicul, scoate la iveală noi nemulțumiri din partea angajaților care simt că granița dintre viața profesională și cea personală este frecvent încălcată.

O serie de discuții apărute recent pe o platformă online cunoscută pentru mărturiile anonime ale lucrătorilor din diverse domenii au atras atenția asupra unei probleme tot mai întâlnite în rândul personalului de la McDonald’s: lipsa de respect față de timpul liber al acestora.

Citește și: (P) PERFORMANȚE INCREDIBILE ALE UNUIA DINTRE CELE MAI APRECIATE MODELE DE BLAST CHILLER

Ce îi scot din sărite pe angajații McDonald’s

Mulți dintre angajații lanțului internațional de restaurante acuză faptul că, deși se află în afara orelor de program, clienții continuă să îi abordeze cu solicitări ca și cum ar fi încă în timpul serviciului. Situațiile descrise sunt variate, dar au un numitor comun – o atitudine deranjată din partea celor care frecventează localurile McDonald’s și care par să considere că uniforma sau simpla prezență a unui angajat în incinta restaurantului îi autorizează să ceară asistență imediată.

Un aspect semnalat frecvent este acela că, chiar și atunci când angajații sunt clar în pauză sau îmbrăcați în haine civile, se confruntă cu cerințe venite din partea clienților, ca și cum statutul lor profesional ar fi permanent. Mulți spun că au fost opriți în timp ce își așteptau comanda ca simpli consumatori sau în timp ce ieșeau din tură, fiind rugați să preia comenzi, să ofere detalii despre produse sau să rezolve diverse probleme.

Problema nu este una singulară și nici izolată, ci pare să fie o trăsătură specifică relației dintre angajații din industria ospitalității și clienții care nu înțeleg (sau ignoră) limitele impuse de programul de muncă. Comparativ cu alte profesii, în care pauza este respectată și chiar protejată legal, lucrătorii din domeniul fast-food susțin că se confruntă cu o lipsă de empatie constantă din partea publicului. Aceștia atrag atenția asupra unui dublu standard: în timp ce unui medic, unui avocat sau unui instalator nu i s-ar cere să intervină în afara orelor de lucru, în cazul lor astfel de solicitări sunt aproape considerate normale.

Mai mult, angajații spun că recunoașterea publică a uniformei contribuie la acest fenomen. Chiar și atunci când nu se află la muncă, dar poartă parțial uniforma, se simt expuși așteptărilor clienților. Situații în care un angajat a fost rugat să se întoarcă la tejghea pentru a prelua o comandă, deși ieșise deja din tură și avea bagajul în mână, sunt frecvente și relatate cu frustrare.

Citește și: CÂT DE FATAL ESTE UN HOTDOG SAU UN SANDVIŞ CU ŞUNCĂ. DESCOPERIREA IREALĂ A CERCETĂTORILOR

Urmărește Cancan.ro pe Google News
×