Comunitatea internațională a rămas șocată de accidentul aviatic din India, unde o aeronava Boeing 787 ‘Dreamliner’ s-a prăbușit în mod neașteptat după decolare, însă nu a ținut cont de recomandările experților care au denunțat problemele structurale pe care avionul le avea.
Introdus în serviciu acum 14 ani, avionul de cursă lungă Boeing 787 poate transporta până la 330 de persoane și a intrat în istorie ca cel mai bine vândut model din istoria aviaţiei. Până la accidentul catastrofal din India, Dreamliner nu s-a prăbușit niciodată, arată CBS News.
Structura Boeing 787 este realizată în proporţie de 50% din materiale compozite, ceea ce permite o reducere cu 20% a consumului de combustibil în comparaţie cu alte aparate de zbor similare. Aeronava americană există în prezent disponibilă în trei versiuni:
Cu toate aceste superlative, programul Dreamliner a cunoscut numeroase eşecuri industriale. În perioada 2021-2023, livrările au fost suspendate de mai multe ori din cauza defectelor de asamblare a fuselajului şi a neconformităţilor depistate în procesele de fabricaţie.
Cu toate că Administraţia Federală a Aviaţiei din SUA (FAA) a înăsprit controlul pe liniile de asamblare a Boeing, problemele economice ale companiei și-au spus cuvântul asupra calității. Mai mult, unul dintre inginerii care a denunțat neregulile descoperite în cadrul procesului de producție s-a sinucis la capătul unui proces istovitor cu gigantul aeronautic, relatează The New York Times.
„Au existat numeroase discuții în spațiul public despre binecunoscutele probleme ale modelului 787. Deși au fost evidențiate, răspunsul companiei s-a văzut ulterior în rata de producţie scăzută a Dreamliner”, susțin experții.
Boeing adună informaţii după ce avionul 787-8 Dreamliner al companiei Air India cu 242 de persoane la bord s-a prăbuşit joi la câteva minute după decolarea de pe aeroportul internaţional Ahmedabad, al şaptelea cel mai aglomerat din ţară.
Aeronava a căzut într-o zonă rezidenţială dens populată, imediat ce a transmis un semnal de urgenţă către turnul de control.