Aceste 4 reguli de aur sunt obligatorii ca să poţi ţine o dietă!

Publicat: 21/10/2016 | 22:00

Multe persoane constată la finalul vacanţei că nu mai sunt cele mai bune prietene cu cântarul. Acesta poate arăta câteva kilograme în plus, mai ales dacă vacanţele nu au fost tocmai active, iar cantităţile de alimente consumate au însumat mult mai multe calorii decât optimul. În aceste situaţii, se impune adoptarea unui stil de viaţă care să permit revenirea la greutatea normală.

Dieta combinată cu sportul reprezintă soluţia. Cât privete dieta, există câteva principia care o dată adoptate, cresc şansele scăderii în greutate. Iată care sunt acestea!

1.Mâncaţi cât mai colorat! O soluţie rapidă ca să scăpaţi de kilograme este o dietă bazată pe grătare, salate şi multe legume. Aşa că profitaţi de oferta de sezon şi alăturaţi peştele, pieptul de curcan sau grătarele de vită slabă cu cât mai multe legume colorate. Puneţi pe grătar roşii, ardei, ceapă, usturoi, vinete, faceţi garnituri apetisante şi combinaţi-le cu o salată verde. Nici nu veţi simţi că sunteţi la cură de slăbire.

2.Folosiţi cât mai multe condimente! Sarea şi piperul şi-au făcut ani de zile treaba singure, dar e momentul să le conbinaţi cu alte plante şi mirodenii care pot da o savoare deosebită preparatelor de dietă. Aşa că includeţi pe lista de cumpărături turmericul, chimenul, boiaua afumată, dar şi ghivecele cu busuioc, tarhon, mentă, rozmarin. Testaţi-le pe toate, descoperiţi cele mai bune conbinaţii de cărnuri, legume şi condimente şi veţi descoperi că dieta echilibrată poate fi pentru toată viaţa.

3. Combinaţi texturile! Ne plac alimentele noi, onctuoase, dar şi cele crocante, numai bune de savurat până la ultima înghiţitură. Aşa că pentru un plus de savoare, combinaţi diverse texturi care vă vor surprinde papilele şi veţi uita că sunteţi la dietă. Alegeţi o zi piureuri, o alta legume la cuptor, apoi gătiţi vegetalele pe grill. Folosiţi seminţe coapte şi crackers în loc de pâine pentru că alimentele crocante sunt pur şi simplu placere!

4.Respectaţi asocierile alimentare sănătoase! Pentru ca o masă hipocalorică să fie săţioasă, ar trebui să îmbine proteinele animale cu carbohidraţii şi fibrele din legume. Dar nu mâncaţi ouă, brânzeturi şi carne la aceeaşi masă. Şi nu asociaţi proteinele animale cu cartofi şi leguminoase. Aveţi grijă ca la orice masă să aveţi o salată proaspătă colorată, bogată în vitamine şi minerale. Şi ţineţi cont că un aport optim de calciu din iaurt şi brânzeturi slabe vă poate accelera slăbirea.

Răzvan Sava

Citește și...