Meseria de pilot nu aduce doar prestigiul de a conduce avioane prin întreaga lume, ci și un salariu pe măsură. În România, un pilot cu experiență este plasat printre cei mai bine plătiți angajați din domeniul transporturilor, iar recunoașterea nu vine doar din interiorul țării: piloții români sunt extrem de apreciați la nivel internațional.
Pe fondul unui trafic aerian în creștere, cu peste 26 de milioane de pasageri înregistrați anul trecut pe aeroporturile din România, cererea pentru profesioniști bine pregătiți a devenit tot mai mare. Dar în spatele acestor salarii impresionante și al succesului internațional stă o pregătire continuă și extrem de riguroasă.
CITEȘTE ȘI: Angajații din România care pot primi 5.000 de euro în plus, pe an, la salariu
Un pilot din România poate ajunge la câștiguri anuale ce depășesc 100.000 de euro, în funcție de experiența acumulată și de compania pentru care lucrează. Piloții români sunt extrem de căutați la nivel internațional.
„Avem peste 1.000 de angajați români. Piloţii români sunt fantastici. Iubim piloţii români pentru că avem mulţi și vrem să avem mai mulţi.”, a declarat Andras Rado, reprezentant al unei companii aeriene, potrivit observatornews.ro.
Deși accidentele aviatice sunt rare datorită tehnologiei avansate, atât piloții, cât și însoțitorii de zbor trec periodic prin antrenamente intense. Sesiunile de pregătire se desfășoară în simulatoare de ultimă generație, unde sunt create scenarii care reproduc cu fidelitate condițiile reale din timpul zborului. În astfel de teste dure, echipajele învață cum să acționeze rapid și eficient în situații de viață și de moarte.
Nu doar piloții se pregătesc intensiv, ci și însoțitorii de bord, care sunt obligați să participe la antrenamente o dată la trei ani. Aceștia învață cum să salveze viețile pasagerilor în caz de incendiu, aterizare forțată sau alte situații extreme.
„Urgenţă foarte serioasă nu am avut niciodată, numai incidente medicale mai mici cum ar fi leşinuri sau episoade de hiperventilaţii”, a declarat Renata Kozma, stewardesă cu experiență.
În caz de urgență majoră, echipajul trebuie să evacueze avionul în cel mult 90 de secunde, un interval de timp care poate face diferența între viață și moarte. În plus, importanța echipamentelor de salvare este esențială, după cum explică Nikoletta Zima, instructor de zbor:
„Când bateria este în apă, luminează pentru 24 de ore. Dacă salvatorii vin noaptea, o să vă vadă.”
CITEȘTE ȘI: Ce salarii oferă Wendy’s în București sau Iași. Angajații primesc și tichete de masă de 30 de lei