Potrivit unui studiu canadian, expunerea in exces a copiilor de varsta mica in fata televizorului are afecte catastrofale asupra acestora dupa ce intra la scoala, cand vor deveni elevi neatenti in timpul orelor si vor avea rezultate mediocre la matematica.
Acest studiu reprezinta o premiera in domeniu, fiind realizat pe copii cu varste foarte mici, si ofera evaluari foarte precise ale „pagubelor” produse.
Studiul a fost relizat pe o perioada de opt ani, pe un esantion de 1.314 copii. Parintii lor au acceptat sa precizeze timpul petrecut in fata copiilor de catre copiii lor, la varsta de 29 de luni, iar ulterior la 53 de luni, in vreme ce invatatorii si profesorii le-au evaluat performantele scolare si psihosociale, precum si starea de sanatate.
„Fiecare ora peste medie (care este de sapte ore pe saptamana in Quebec) reduce cu 7% angajamentul manifestat de copil in timpul orelor de scoala”, a declarat Linda S. Pagani, cercetatoare la Universitatea Montreal, coordonatoarea studiului.
Potrivit acestui studiu, dependenta de televizor a copiilor cu varste cuprinse intre doi ani si patru ani provoaca o scadere de 6% a rezultatelor la matematica (insa nu are niciun efect negativ asupra capacitatii de lectura), o crestere cu 10% a riscului de a fi respins de ceilalti colegi de clasa (prin tachinari, insulte si agresiuni), o scadere cu 13% a activitatii fizice in weekend si cu 9% a activitatii fizice in general, o crestere cu 9% a consumului de bauturi acidulate dulci si cu 10% a cantitatii de alimente consumate intr-o zi, conducand la o crestere cu 5% a indicelui masei corporale la varsta de 10 ani (IMC = greutatea impartita la patratul inaltimii).