Potrivit raportului World Travel Trends 2010/2011, in 10 ani vom putea sa ne cazam la hoteluri unde angajatii sunt roboti si vom putea socializa interactiv cu celelalte persoane, complet straine.
Principala viziune legata de viitorul in turism este legata de hotelurile inteligente, asa cum sustine Vanessa Borkmann, project manager la Institutul german Fraunhofer, care a lucrat la aceasta tema in ultimii ani.
In viitor, oaspetii unui hotel vor putea crea diferite profiluri publice pe care ceilalti locatari sa le accesese. Astfel, vor putea fi create comunitati online cu persoane care impartasesc aceleasi gusturi si obiceiuri, unde vor putea schimba experiente si recomandari.
Intr-un „hotel inteligent” al viitorului, oaspetii se vor putea caza si vor putea avea acces in camere pe baza unui cod PIN, transmis dinainte catre telefonul lor sau chiar prin recunoastere biometrica.
In timp ce aceasta viziune poate suna futurist si ar parea un lung drum spre viitor, unele dintre aceste concepte sunt deja testate de Institul Fraunhofe, din nord-vestul Germaniei. Proiectul este sustinut de hotelieri precum Steigenberger, Lindner Hotels si HRS.