De la 1 august 2025, România aplică noile cote de TVA, iar schimbările sunt resimțite de consumatori în toate domeniile. Totuși, nu toate magazinele și localurile au ales să transfere această povară fiscală direct în prețurile produselor. Unele rețele comerciale și-au adaptat rapid strategiile pentru a păstra clienții aproape, chiar și în acest context economic dificil.
Mai multe lanțuri de magazine, restaurante și unități de agrement au anunțat măsuri temporare pentru a compensa creșterea TVA-ului, alegând să susțină din propriile resurse o parte din costurile suplimentare. Unele oferă vouchere sau reduceri aplicate direct la coșul de cumpărături, în timp ce altele au decis să înghețe prețurile la anumite produse esențiale.
Un hipermarket din România a introdus reduceri sub formă de voucher, valabil la achizițiile viitoare, potrivit stirileprotv.ro. Printre produsele vizate se numără mezelurile, telemeaua, cafeaua și alimentele pentru bebeluși (cu excepția formulelor de lapte). Scopul este clar: atenuarea impactului imediat al noilor taxe pentru clienții obișnuiți.
Într-un alt supermarket, prețurile rămân neschimbate, chiar și după majorarea TVA, pentru o serie de produse alimentare de bază, precum laptele proaspăt, mălaiul, uleiul de floarea-soarelui, ouăle sau smântâna. Asta înseamnă că, cel puțin pentru luna august, clienții nu vor plăti mai mult pentru aceste articole.
Un al treilea lanț de magazine oferă o formă indirectă de reducere: 2% din valoarea fiecărui bon fiscal este returnată sub formă de puncte pe cardul de fidelitate, indiferent de ce produse sunt cumpărate.
Nu doar comercianții din retail au luat măsuri. Mai multe restaurante din țară au anunțat că nu vor modifica notele de plată, în ciuda majorării TVA la unele servicii din sectorul HoReCa, potrivit sursei menționate. De exemplu, un restaurant din Brașov susține că problemele industriei nu țin doar de taxare, ci de managementul defectuos, risipa alimentară și lipsa personalului calificat. Proprietarul, care este și bucătarul-șef, spune că preferă să absoarbă costurile temporar pentru a nu pierde clienții.
Un alt restaurant din Cluj a anunțat menținerea prețurilor până în luna octombrie, iar aceeași strategie este urmată de un hotel din Otopeni, dar și de un parc acvatic care include zonă de restaurant, toate aleg să nu modifice tarifele, cel puțin în sezonul de vârf al verii.
CITEȘTE ȘI:
Călătoriile cu Metrorex şi STB se scumpesc! Cât vor plăti românii pentru un abonament
Se scumpesc biletele de tren de la 1 august 2025! CFR anunță noile prețuri