Compania americană Netflix ar putea reduce prețul abonamentelor de streaming video, însă cu o mare excepție, să aibă reclame. Reed Hastings vrea să ia această decizie, deoarece a pierdut foarte mulți abonați și trebuie să își recupereze pierderile suferite.
Reed Hastings, CEO-ul Netflix, a declarat pentru prima oară că reclamele sunt o variantă pe care o ia în calcul şi o opțiune pentru cei care le tolerează, pentru a plăti un abonament lunar mai mic.
Astfel, Netflix va oferi la un moment dat un plan mai ieftin, dar care va include reclame. Nu vor fi probabil la fel de multe reclame ca la televizor, însă, va fi totuşi un abonament plătit, chiar dacă va avea un preţ mai mic.
Netflix are nevoie de un an sau doi, spune Hastings, pentru a analiza şi a alege opţiunea cea mai bună în ceea ce priveşte planul cu reclame. Acesta recunoaşte că va fi un pas important pentru serviciul american.
Față de trimestrul 4, compania americană a pierdut pentru prima oară în mai mult de o decadă, 200.000 de abonați la nivel global. De aici ar putea veni și schimbarea de atitudine a CEO-ului care ia acum în calcul implementarea unor abonamente mai ieftine care vor conține și reclame. Mai mult, Netflix estimează că în al doilea trimestru ar putea pierde încă două milioane de abonaţi.
Netflix consideră că a pierdut atât de mulți abonați din cauza posibilității de a împărți un singur cont, la persoane mai multe. Cu toate acestea, entuziasmul cu care a crescut preţurile în ultimii ani, plus concurenţa mai acerbă şi mai ieftină, au, cu siguranţă, un rol în scăderea Netflix.