Unul din cinci adolescenti in varsta de 15 ani, dar si numerosi adulti din Europa nu pot citi corect si, desi cele mai multe state au facut progrese privind alfabetizarea, grupurile cu gradul cel mai ridicat de risc nu sunt cele mai vizate, potrivit unui studiu publicat luni de Comisia Europeana.
Studiul, care arata ce fac statele pentru imbunatatirea alfabetizarii la citire si ce nu fac destul, acopera 31 de tari, respectiv statele membre UE, Islanda, Liechtenstein, Norvegia si Turcia, se arata intr-un comunicat de luni al Reprezentantei CE in Romania.
Potrivit autorilor studiului, desi cele mai multe state au facut progrese in elaborarea de politici privind alfabetizarea, adesea lipseste concentrarea pe grupurile cu gradul cel mai ridicat de risc, precum baietii, copiii din gospodarii dezavantajate si cei proveniti din familii de migranti.
Ministrii educatiei din UE au stabilit un obiectiv de reducere a procentajului de persoane cu competente scazute de citire de la 20 la suta la mai putin de 15 procente pana in 2020. Numai Belgia (Comunitatea flamanda), Danemarca, Estonia, Finlanda si Polonia au atins deja acest obiectiv.