În urma verificărilor efectuate de inspectorii ANPC, în bucătăria restaurantului din Reghin au fost găsite o serie de nereguli, după ce zeci de persoane au suferit toxiinfecție alimentară în timpul petrecerii Balul Însuraților. Ce au descoperit specialiștii în brânza mâncată de petrecăreți?
În urmă cu 4 zile, 30 de persoane care au participat la Balul Însuraților din Reghin, unul dintre cele mai îndrăgite evenimente tradiționale din județul Mureș, au ajuns la spital cu simptome de toxiinfecție alimentară. Potrivit ANSVSA, la petrecere au participat aproximativ 400 de persoane.
După cele întâmplate, inspectorii ANPC au demarat o serie de investigații. Localul a fost evacuat, iar bucătăria a fost izolată. Potrivit Gândul.ro, locația – SC Gliga Company SA Reghin, ar aparține deputatei PSD Fumitrița Gliga și tatălui său, politicianul Vasile Ghiorghe, fost parlamentar PSD.
”S-au găsit alimente neconforme, atât în mâncarea servită consumatorilor, cât şi în spaţiile de depozitare, o mizerie de nedescris în bucătărie, în spaţiile de pregătire a preparatelor care urmau să iasă în consumul public. În urma acţiunii de control desfăşurate la faţa locului, s-a procedat la sigilarea spaţiilor de depozitare şi la oprirea temporară a prestării de servicii de alimentaţie publică.
Reprezentanţii instituţiilor implicate în această acţiune acţionează pe culoarele de competenţă, în vederea verificării respectării reglementărilor în vigoare. Acţiunea de control va continua în perioada următoare”, a declarat Cristian Popescu Piedone, șeful ANPC.
După mai multe zile de investigație a ieșit la iveală cauza de la care zeci de oameni au ajuns la spital cu simptome de toxiinfecție alimentară. Primele rezultate ale analizelor efectuate de Direcția Sanitar Veterinară Mureș au indicat faptul că brânza servită invitaților avea stafilococ, o bacterie care se găsește pe pielea oamenilor. Pe mesele invitaților au ajuns mai multe feluri de mâncare tradițională, din acestea fiind luate 13 probe de alimente.
După verificările efectuate la restaurant, inspectorii ANPC au găsit produse cu termenul de valabilitate expirate în 2022, pastile dezinfectante expirate în 2018, mobilier deteriorat în bucătărie, dar și echipamente ruginite. Pentru toate acestea, administratorul restaurantului a fost sancționat contravențional cu o amendă în valoare de 25.000 de lei și s-a dispus suspendarea activității localului.